رباط کریم - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های حقوقی بخش صنعت گفت: فرآیند رسیدگی به پرونده های ثبتی و حقوقی باید به صورت ویژه، فوری و در کوتاهترین زمان رسیدگی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی القاصی مهر شامگاه پنچشنبه‌ در نشست رسیدگی به مشکلات شهرک های صنعتی رباط کریم اظهار داشت: بخشی از وظایف و مسئولیت های مهمی که بر عهده داریم رفع موانع و مشکلات حقوقی است که بعضاً در قالب پرونده های ثبتی و حقوقی در مراجع قضایی ثبت و در حال رسیدگی است.

وی افزود: مشکلات ثبتی و تعارضاتی که از حیث مالکیت واحدهای صنعتی وجود دارد که جزء مطالبات اساسی تولید کنندگان و صنعتگران است، برای سرعت دادن به کار و تسریع در تعیین تکلیف ، کلیه این پرونده‌ها در خارج از نوبت و به صورت ویژه رسیدگی می شود و برای این امر مهم ، شعب اختصاصی با قاضی ویژه و در کوتاه ترین زمان تشکیل می شود.
القاصی مهر با بیان اینکه تلاش و عزم ما بر رفع مشکلات ثبتی است، ادامه داد: موضوع تهاتر که در جهت توسعه واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی صورت می گیرد طی تفاهم نامه ای با همکاری شرکت عمران و دستگاههای ذیربط انجام خواهد پذیرفت و با پیگیری های لازم در کوتاه ترین زمان انجام می شود و در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی ما ورود و پیگیری خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری تهران خاطر نشان کرد: تمام مشکلات بر سر راه تولید کنندگان و واحد های صنعتی قابل حل است و با هماهنگی و همکاری های لازم انجام می شود و از هیچ تلاشی برای رفع این مشکلات فرو گذار نخواهیم کرد.
وی به موضوع افزایش قیمت پساب در شهرک های صنعتی اشاره و تاکید کرد: پساب به عنوان یک مسئله اساسی و از دغدغه های مهم واحد های صنعتی است، تولید کننده به هیچ عنوان نباید نگران و درگیر مسائل مدیریتی و قیمت گذاری پساب باشد و پیگیری و حل این مشکل به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان یادآورشد: در مجموعه دبیر خانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران مقرر شد سامانه ای راه اندازی شود و این سامانه درگاهی باشد برای همه صنعتگران و فعالین در حوزه تولید و شرکت های دانش بنیان و واحد های صنعتی که بدون واسطه بتوانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.