آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان گفت: انتخاب خوزستان بعنوان نخستین استان در دور دوم سفر هیات دولت همانند دور اول نشان از نگاه ویژه و خاص رئیس جمهور و هیات دولت به این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان افزود: رئیس جمهور از آغاز کار خود برای هفتمین بار به خوزستان سفر کرده که این مهم، اهمیت خوزستان برای دولت را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: نظارت بر اجرای مصوبات دور اول سفر هدف اصلی دور دوم سفر هیات دولت است.

خطیب جمعه آبادان خواستار برکناری مدیران کم کار در خوزستان شد و گفت: در این استان سرمایه انسانی با توان مدیریتی بی شماری حضور دارند که باید جایگزین مدیرانی که همراه و همگام رئیس جمهور نیستند شوند.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه با تبریک روز شوراها گفت: شرط تحقق برنامه ها و حل مشکلات مردم، تفاهم و همدلی بین اعضای شورای اسلامی شهری و روستایی است.

وی هدف از تشکیل این نهاد را اداره امور شهر و روستا، رسیدگی به مشکلات مردم، زمینه سازی برای حضور مردم در عرصه های مختلف عنوان کرد و گفت: هر اقدامی که اعضای شورای اسلامی را از اتحاد و همدلی دور سازد مضر و نارواست.

خطیب جمعه آبادان با اشاره به فرا رسیدن روز معلم بیان کرد: معلمان رسالت بزرگی در تربیت دینی و معنوی دانش‌آموزان با استفاده ازآموزه‌ های دینی و نحوه عمل به ارزش‌ های اخلاقی و مذهبی دارند.

وی با بیان اینکه در شاخصه‌ های توسعه یک جامعه سرمایه‌ های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاثیرگذار است، اظهار داشت: در دنیا بر روی یک اصل مهم دیگر نیز سرمایه‌ گذاری ویژه ای می‌ شود و آن هم سرمایه‌ انسانی است.