شهرری - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نمازجمعه این هفته باگرامیداشت روز معلم و کارگر ، این ۲ قشر زحمتکش را از ارکان پیشرفت توسعه کشور خواندند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان پردیس گفت: علامه شهید مرتضی مطهری میدان‌داری جهاد تبیین را رسالت اول خود قرار داده بود و در حقیقت او را باید شهید جهاد تبیین بدانیم و بنامیم.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته پردیس در جمع نمازگزاران، ضمن گرامداشت سالروز شهادت علامه مطهری اظهار داشت: استقلال فرهنگی و مکتبی، آزاد اندیشی و تداوم نقش آفرینی روحانیت و جایگزین نشدن آن با جریان روشنفکری دغدغه های مهم شهیدِ جهاد تبیین علامه مطهری بود.

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر ، توضیح داد: کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند، کارگر ستون و محور «تولید»،یعنی محوری‌ترین کلیدواژه شعارهای سال در سال‌های اخیر است.

حسینی با بیان اینکه شهرهای پردیس و بومهن شورا ندارند، اظهار داشت: روز روز شورا ها را به شوراهای روستاها و بخش ها وشهرهای سعید آباد و خسرو آباد تبریک می گویم و به شوراهای روستاو بخش ها توصیه کرد که زیر ساخت هایی را در روستاها ایجاد و تقویت کنند و نسبت به تقویت مساجد و هیات ها و مسائل فرهنگی و مذهبی تلاش بیشتر ی داشته باشند و حتما بودجه هایی را برای همین امر اختصاص بدهند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

امام جمعه شهرقدس: کارگر رکن اصلی اقتصاد و معیشت است

حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرقدس افزود: کارگر رکن اصلی اقتصاد و معیشت در جامعه بوده و از مسوولان درخواست داریم در رفع هرچه بیشتر مشکلات آنها بکوشند، چرا که تعطیلی یک واحد تولیدی یعنی خانه نشین شدن عده زیادی نیروی فعال در جامعه است.

وی از مسئولان و اعضای شورای های اسلامی خواست به طرح های عمیق و زیربنایی توجه کرده و خطاب به آنها توصیه کرد، طوری عمل کنید که بعدها در غیابتان مردم از شما به نیکی یاد کنند.

امام جمعه شهرقدس در خصوص اهمیت کار و تولید گفت: همین بس که رهبر فرزانه انقلاب هرسال را تحت عنوانی مربوط به کار و تولید نامگذاری کردند، این امر اهمیت موضوع را دوچندان می نماید.

وی با اشاره به شعار سال جدید، مهار تورم، رشد تولید خاطرنشان کرد: بابد توجه شود که در این سال هیچ کارگاهی بسته نشود و در همه امور و تصمیم گیری ها مردم و مصلحت آنها مد نظر باشد.

در نماز جمعه امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای اسلامی شهرستان و شهردار و اعضای شهرداری قدس در میز خدمت شهرستان قبل و بعد از نماز حضور یافتند.

سخنران پیش از خطبه ها نیز رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس حسین چناقجی گزارش عملکرد شورا را ارائه داد.

امام جمعه قرچک: معلمان و کارگران رکن اصلی پیشرفت کشور هستند

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: کارگران با تلاش خود در خط مقدم مبارزه با مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن و معلمان با تعلیم و تربیت آینده سازان کشور، رکن اصلی پیشرفت و توسعه کشور هستند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک با گرامیداشت فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام کارگر اظهار داشت: جامعه کارگری از بدو شکل گیری مبارزات انقلابی مردم ایران به رهبری امام راحل، در خط مقدم مبارزه با استکبار بودند و در جریان در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم اسلام کردند.

وی افزود: امروز که کشور در مقابله همه جانبه با هجمه اقتصادی دشمن قرار دارد، کارگران به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن قرار دارند و با تلاش و همت خود دستاوردهای عظیمی را نصیب کشور کرده‌اند.

امام جمعه قرچک خاطرنشان کرد: معلمان باید بدانند که جایگاه آنان همتراز پیامبران و انبیاء است و نباید اجازه دهند تا تفکرات بیگانه بر آنان اثر گذارد و از مسیر اصلی تعلیم و تربیت فاصله بگیرند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری گفت: عده ای در داخل کشور با بیگانگان همسو شده و در خط دشمن قدم برداشتند تا روحانیت را از انقلاب جدا کنند که البته این توطئه با بینش مردم این نقشه دشمنان نیز نقش بر آب کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: شهید مطهری از برجسته ترین چهره های زمان خود بود که مورد کم لطفی قرار گرفت، شهید مطهری اسلام شناسی مطیع ولایت و رهبری بود.

در نماز جمعه این هفته شهرستان قرچک، از تعدادی از معلمان برتر و نمونه کشوری تقدیر شد.

امام جمعه دماوند: الگوی معلمان و اساتید در انقلاب اسلامی علامه شهید مطهری است

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند گفت: معلمان ما با مطالعه آثار سودمند شهید مطهری و انتقال مفاهیم ارزشمند اسلامی به دانش آموزان، جامعه را در برابر هجمه ضد اسلامی دشمنان بیمه می کنند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: دوشنبه ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد آیت الله شهید مطهری و روز معلم است؛ علم و دانش برای کشور و ملت ما قدرت و عزت را به ارمغان می‌آورد . جمهوری اسلامی ایران باید جهاد علمی پرشتابی را در دهه پنجم انقلاب در برنامه خود قرار دهد.

وی افزود: خیز علمی و پژوهشی ایران بدون تلاش و دلسوزی معلمان و اساتید محقق نمی‌شود بنابراین باید قدر معلم را بدانیم و به او احترام کنیم .
امام جمعه دماوند گفت: دولت باید با ایجاد اشتغال، چرخه تولید کشور را به حرکت بیشتری در بیاورد و با این کار، هم بیکاری و فقر را از بین ببرد و هم ثروت ملی را افزایش دهد.
خطیب جمعه دماوند با اشاره به دوشنبه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور را نیروی انسانی مستعد و کارآمد می دانند.

امام جمعه دماوند گفت: دشمنان ملت ایران همیشه از راه شبهه افکنی و ایجاد تردید در کارآمدی و حقانیت نظام سعی می کنند مردم را از انقلاب ناامید کنند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: در کشور ما مثل بقیه کشورها مشکلاتی وجود دارد که با صبر و همدلی و اتحاد مردم و مسئولین و تبعیت از رهبری معظم انقلاب قابل حل است؛ دشمن سعی می‌کند هم بین مسئولین و قوای سه گانه اختلاف بیندازد.

امام جمعه موقت ورامین: معلمان از جایگاه ویژه و والایی در جامعه برخوردارند

امام جمعه موقت ورامین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمان از جایگاه ویژه و والایی در جامعه برخوردارند که لازم است مسئولان به آنان توجه کنند.

حجت الاسلام حسین قدوسی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با گرامیداشت هفته کارگر افزود: وقتی نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) دست کارگران را می‌بوسید، نشان از جایگاه و مقام کارگران دارد که با کار و تلاش خود، توطئه اقتصادی دشمنان را خنثی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به فرارسیدن ۹ اردیبهشت روز شوراها اظهار داشت: شوراها برآمده از متن مردم بوده و با مسائل و مشکلات مناطق شهری و روستایی به خوبی آشنا هستند، اعضای شورا باید جواب اعتماد مردم را در خدمت رسانی بیشتر به مردم و برخورد با تخلفات و رفع تبعیض بدهند.
خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: امروز دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا با بزرگنمایی مشکلات، بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند در حالی که مشکلات جامعه را نباید پای انقلاب و روحانیت نوشت.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت تردد مردم ورامین به تهران گفت: مردم ورامین برای تردد به تهران همچنان با مشکل مواجه هستند و قطار شهری با وضعیت نامناسب فعلی نمی تواند جوابگوی نیاز مردم باشد.

وی تأکید کرد: مگر اضافه کردن چند واگن به قطار موجود یا اضافه کردن یه سرویس به مسیر تردد قطار شهری چه کار مشکلی است که مسئولان با وجود تذکرات ارائه شده و انتقاد مردم به آن بی‌توجهی می‌کنند.

امام جمعه رباط کریم: آینده کشور در گرو تلاش های معلمان است

امام جمعه رباط کریم با گرامیداشت روز معلم یادآور شد: در آستانه روز معلم قرار داریم و معلمان از مهم‌ترین عناصر هر جامعه هستند و آینده، پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در گرو تلاش‌های دلسوزانه معلمین جامعه است.

حجت الاسلام حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته رباط کریم با تاکید براینکه بزرگداشت روز معلم باید شایسته شأن والای معلمان باشد افزود: مسئولان در راستای رفع نگرانی و دغدغه های معلمین مخصوصاً دغدغه های معیشتی آنها تلاش کنند تا زحمات این قشر زحمت کش و تأثیر گذار جامعه به بهترین وجه ممکن مثمر ثمر واقع شود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر و بابیان اینکه کارگران ستون اصلی تولید اساس اقتصاد است و ستون اصلی اقتصاد هستند خاطرنشان کرد: تولید اساس اقتصاد است وستون اصلی تولید، توسعه کارگران هستند.

حجت الاسلام ترابی افزود: عزت و شرف کشور و ملت در گرو کار و تلاش کارگر این قشر زحمت کش و کم توقع است.

خطیب نماز جمعه رباط کریم با بیان اینکه برای این قشر باید بیش از پیش بهت داده شود خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» باید از قشر شریف کارگر حمایت جدی و عملی نمود و مشکلات آنها را مرتفع ساخت.

وی اظهار داشت: سربلندی و پیشرفت اساس یک جامعه است و برای رسیدن به این مهم باید همه اقشار جامعه و مسئولان باهم اتحاد، هم افزایی و همدلی داشته باشند.

ترابی اضافه کرد: مسئولان هم به حل مسائل و مشکلات مردم تمرکز کنند و نسبت به حواشی با بیداری و هوشیاری بی اعتنا و به فکر خدمت خالصانه و بی منت به مردم باشند.