تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قهرمانی کشور از سطح بالایی برخوردار بود، گفت: ۲۰۱ ورزشکار در این مسابقات شرکت کردند.

هدی نقیبی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش بانوان برای آمادگی و حضور در مسابقات آسیایی که در ۲۷ اردیبهشت ماه در کشور ازبکستان برگزار می‌شود، انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از رقابت ها ۲۵ تیم و ۲۰۱ ورزشکار از ۲۵ استان کشور شرکت کردند، افزود: بعد از این مسابقات انتخابی، اردوی تمرینی تشکیل می شود.

سرمربی تیم ملی کشتی بانوان یادآور شد: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود. نکته قابل تامل اینکه تا دوره‌های قبل مازندرانی‌ها تیم برتر بودند و سال قبلدر ۶ وزن، نفرات برتر ۵ وزن از مازندران بودند اما نمایندگان این استان امسال عملکرد ضعیفی داشتند.

نقیبی خاطرنشان کرد: نیلوفر امینی از تهران، رقیه حسن زاده از آذربایجان غربی و مرضیه خندان از گلستان از استعدادهای برتر این دوره از مسابقات هستند که به اردو دعوت خواهند شد.

مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش بانوان در سالن شهدای هفتم تیر تهران و باهدف آمادگی کشتی‌گیران برای حضور در مسابقات آسیایی در حال برگزاری است. کشتی‌گیران ۱۸ سال و بزرگ‌تر، مجاز به شرکت هستند و مسابقات در کلاس کشتی آزاد کمربند و در اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۷۵+ کیلوگرم برگزار شده است.