اهواز- ایرنا- مسئول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خوزستان گفت: این ستاد امسال با اجرای طرح‌های خود ۱۹هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان خوزستان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا جعفر حجازی جمعه شب در نشست مشتر شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان که با حضور رییس جمهور در محل استانداری برگزار شد، بیان کرد: چهار پروژه نیروگاهی از مهمترین طرح‌های این ستاد هستند که یکی از نیروگاه‌ها آماده بهره برداری است.

وی افزود: سه طرح فولاد جهان آرا با همکاری کشور اسپانیا اجرا شده‌اند و آماده بهره برداری هستند که برای ۴۵۰ نفر اشتغال مستقیم و برای یک هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم دارند.

مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خوزستان بیان کرد: کارخانه قند دزفول با یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال و کارخانه باگاس با ۲ هزار ۶۰۰ اشتغال در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کرده‌ایم، ادامه داد: این ستاد طرح‌های تولیدی را با حمایت بخش خصوصی اجرا می‌کند.

حجازی اظهارکرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل در ستاد فرمان حضرت امام (ره) طبق مصوبه سفر اول هیات دولت به استان باید ایجاد می‌شد که با رشد ۲ برابری، این رقم با سرمایه گذاری ۲۴۰ هزار میلیارد ریال به بیش از ۲۱ هزار نفر رسید.

به گزارش ایرنا آیت الله رئیسی روز گذشته(پنجشنبه) همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کردند و علاوه بر دیدارهای مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساندند.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، پالایشگاه گاز هویزه و طرح‌های آبرسانی به چند روستا، بازدید مانیتورینگ از طرح آب غدیر، دیدار با مردم اندیمشک، اهواز و شادگان، احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان هستند.