گچساران - ایرنا-معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: چهارهزار و ۵۰۰ ملیارد تومان اعتبار از محل منابع مالی سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا،محسن منصوری روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح های بزرگ اقتصادی و عمرانی شهرستان گچساران افزود: تاکنون سه هزار میلیارد تومان اعتبار از محل سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به طرح های عمرانی اختصاص یافته و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی از محل این سفر تحقق یافته است.

وی بیان کرد: این اعتبار برای توسعه زیرساخت های زندگی مردم در بخش های مختلف و اجرای طرح های اقتصادی اختصاص یافته است.

سفر پر خیر و برکت آیت الله ابراهیم رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ماه سال گذشته ۲۱۷ مصوبه در پی داشت که به گفته استاندار استان این مصوبات از سال گذشته تاکنون روند اجرایی خوبی داشته و ضربآهنگ رشد توسعه اقتصادی و عمرانی و دیگر عرصه ها در استان را تند کرده است.

کل اعتبارات زیرساختی سفر رئیس جمهور به استان بدون تسهیلات و یا ارزی برای پتروشیمی ها (پتروشیمی گچساران و دهدشت و شرکت نفت و گاز گچساران برای توسعه میادین نفتی و تغییر در وضعیت برداشت چاه های نفت و گاز) برای تغییردر وضعیت راه ها، جاده ها، آب آشامیدنی و غیره هفت هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد:دولت متعهد به انجام برنامه های پیش بینی شده در سفرهای استانی و وعده های خود است.

منصوری عنوان کرد:عملکرد مسئولان استانی در کهگیلویه و بویراحمد هم از نظر جذب اعتبارات و هم از نقطه نظر مدیریتی مطلوب بوده و تلاش های آنان جای قدردانی دارد.

منصوری ابراز کرد: تلاش برای تکمیل طرح های بزرگی مانند سد چم شیر و کارخانه پترشیمی گچساران که پس از نزدیک به ۲ دهه امسال بهره برداری کامل می شوند نشانگر ثمربخش بودن اقدام های مسئولان استان در دولت سیزدهم بوده است.

منصوری بیان کرد: تکمیل این طرح ها افزون بر رونق تولید می تواند زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی جدید از ارمغان های این طرح هاست.