بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: توزیع عادلانه و متوازن امکانات بهداشتی و درمانی در سراسر استان با سیر تندتر در شهرستان‌های دارای عقب‌ماندگی دنبال می‌شود و رویکرد دولت نیز همین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد موسوی میرزایی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت هفته سلامت افزود: همه مردم شریف و مستحق بهترین خدمات هستند لذا هدف دولت گسترش عدالت است و همه مدیران صف و ستادی باید تلاش کنند عدالت در توزیع امکانات رخ بدهد و پیشرفت در شهرستان‌هایی که عقب‌ماندگی داشته‌اند، باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی گفت: هیچ شهرستانی نباید از چرخه پیشرفت عقب بماند و در حیطه به کارگیری متخصصان، تجهیزات پزشکی و پرداخت مطالبات نیز رویکرد عدالت‌محور حاکم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: هشت هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند و تلاش شده که همواره حق و حقوق آنان با عدالت رعایت شود.

وی گفت: علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها، ۱۱ ماه کارانه پرستاران پرداخت شد و تلاش کردیم مطالبات کارکنان بهداشت و درمان در اولویت قرار گیرد که تقریبا به روز پرداخت شده است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه سال گذشته سخت‌ترین سال در تاریخ انقلاب اسلامی بود اظهار داشت: تحریم‌ها، محاصره اقتصادی دشمن و تلاش دشمن برای به آشوب کشاندن کشور موجب بروز مشکلات عدیده برای مردم و نظام شد اما ملت ایران به جایگاه عالی خود خواهد رسید و امیدواریم بنا به شرایط بین‌المللی وضعیت اقتصادی بهتری برای مردم و کشور رقم بخورد.

وی افزود: سال گذشته مراجعات مکرر به مرکز کشور داشتیم تا آورده‌های خوبی برای استان کسب شود زیرا ارتقای سلامت موجب ایجاد امنیت می‌شود و امید است در این مسیر قدم‌های موثری برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دین اسلام همواره به بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها و عیادت از بیمار توصیه کرده است و باید قدردان نعمت سلامتی باشیم، دستگاه‌های زیادی در بخش سلامت همکاری دارند لذا سلامت یک مقوله بسیار بزرگ و فرادستگاهی است.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در راستای ارتقای سلامت جسمی و روانی مردم از وظایف حوزه بهداشت و درمان است و دولت‌ها همیشه سعی کرده‌اند در زمینه بهداشت و سلامت نهایت تلاش را به کار گیرند اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

موسوی میرزایی گفت: ساخت و سازهای بیمارستانی برای دولت‌ها هزینه‌های بسیار بالایی دارد و تجهیزات پزشکی نیز بار سنگینی بر دوش دولت است اما همواره تلاش شده نیاز مردم در این زمینه تامین شود.

وی با اشاره به همکاری بیمه‌ها با حوزه بهداشت و درمان در تکمیل چرخه سلامت مردم افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات بی شماری در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارایه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: همکاران حوزه بهداشت و درمان از آغاز انقلاب، دوران دفاع مقدس تا دوران اپیدمی کرونا و امروز همیشه کنار مردم و بیماران بوده‌اند و در این راه شهدای زیادی تقدیم شد، اگرچه کرونا تهدید کننده حیات کارکنان حوزه بهداشت و درمان بود اما آنان هیچگاه خدمت را رها نکردند و تا پای جان به بیماران خدمات‌رسانی شد.

برنامه‌های هفته سلامت از نهم تا پانزدهم اردیبهشت با شعار "سلامت برای همه با پزشکی خانواده" برگزار می‌شود.