تهران - ایرنا - معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق‌ از همه ظرفیت‌ها برای تزریق فناوری به حوزه‌های محرومیت‌زدا استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سیاوش ملکی فر روز یکشنبه در نشست خبری نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با این ایده در اقتصاد مطرح شده است که مواهب آن از طریق مالیات در اختیار جامعه و محرومان قرار گیرد و قرار بود نوآوری به همه مردم خدمت کند.

وی ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کردند که چون صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد تأمین مالی است، باید کارکرد افقی داشته باشد به این صورت که شرکت‌ها تسهیلات دریافت کنند و اما واقعیت این است که صندوق نگاه عمودی و مساله‌محور دارد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در دوران شیوع کووید۱۹ این صندوق ۲۵۰ میلیارد تومان به ۷۰ شرکت فعال در بخش کرونا کمک کرد، یادآورشد: بعد از آن شاهد تزریق ونتیلاتور، ماسک و تجهیزات کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی بودیم.

ملکی فر همچنین اظهار داشت: این صندوق‌ از همه ظرفیت‌ها برای تزریق فناوری به حوزه‌های محرومیت‌زدا استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری از برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۲ گفت و یادآور شد: فهرستی با ۲۵۷ عنوان از نمایشگاه‌های داخلی تهیه کردیم که شرکت‌ها می‌توانند با کمک های بلاعوض صندوق کار کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به حمایت‌های صندوق از نمایشگاه آبادیران اشاره کرد و گفت: سه حمایت ویژه درنظر گرفته شده است که نخست کمک بلاعوض ۷۰ درصدیتا سقف ۳۰ میلیون تومان برای غرفه سازی است به شرط آنکه از قبل در سامانه غزال ثبت‌نام کنند.

ملکی‌فر تأکید کرد: تسهیلات لیزینگی با مبلغ ۷۰ درصدی دیگر حمایتی است که صندوق انجام می‌دهد. خود صندوق نیز به عنوان نهاد تأمین مالی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. از طرفی تسهیلات خرد کمتر از ۲ میلیارد تومان به صندوق‌های پژوهش و فناوری سپرده شده است که با بروکراسی‌های کمتر در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه محرومیت‌زدایی (آبادیران) با هدف اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار پروژه‌های محرومیت‌زدایی، کمک به توسعه مناطق محروم و توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه محرومیت‌زدایی از ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه سال جاری در شبستان مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.