اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از انجام بیش از ۹۵ درصد رسیدگی‌ها به پرونده زندانیان در این استان از طریق برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان استفاده از فن‌اوری‌ها در کاهش اطاله دادرسی را ضروری دانست و افزود: این امر توانسته است از بروز بسیاری مشکلات احتمالی پیشگیری کند.

وی با تبیین و تشریح اهمیت رسالت و وظایف کارشناسان و ذکر نقش دین و آموزه‌های دینی در تعالی انسان خاطر نشان کرد: هر اندازه بتوانیم ارزش دینی را تقویت کنیم به همان اندازه آسیب‌های اجتماعی کمتر شده و از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری می شود.

وی با بیان نقش آموزش در تقویت بنیه‌های علمی گفت: بیان ضروریت‌های کارشناسی و آموزش‌های لازم به کارشناسان می‌تواند در تسریع به رسیدگی ها و کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا در محاکم کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی و ایجاد و ارتباط مجموعه‌های ارتباط با دستگاه قضایی خدمت‌رسانی موثر و مطلوب به مردم تا حصول نتایج مورد قبول است.

حجت‌الاسلام کثیرلو ، از مهم‌ترین راهکارهای رسیدگی دقیق و عادلانه به پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن را بهره‌مندی از فناوری‌های نوین دانست و گفت: سند تحول قضایی از اسناد مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس محترم قوه قضائیه استفاده است که در آن به لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت فناوری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید شده است.

وی تصریح کرد: دادگستری استان اردبیل نیز بر همین اصل بر استفاده از فناوری‌های نوین اهتمام ویژه داشته و توانسته است در این راستا به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

وی ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، استفاده از دفاتر خدمات الکترونیکی و مکاتبات سیستمی را از دیگر اقدامات دادگستری استان در استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات قضایی به مردم ذکر کرد.