تهران - ایرنا- دبیرکل فدراسیون بسکتبال با اشاره به دیدار مثبت با دبیرکل فیبا، گفت: نگاه مثبتی به بسکتبال ایران وجود دارد و به گفته دبیرکل فدراسیون بین‌المللی، حضور ایران در عرصه جهانی یک فرصت است.

به گزارش ایرنا، محسن‌ معزی‌فر، دبیرکل فدراسیون بسکتبال ایران در نشستی با آندره‌اس زاگلیس، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی بسکتبال(فیبا) در خصوص مسایل روز بسکتبال و راه‌های تعمیم و توسعه این رشته بحث و تبادل نظر کرد.

معزی‌فر درباره ماحصل این نشست، گفت: دبیرکل فیبا از بسکتبال ایران به خوبی و با انرژی مثبت یاد کرد. زاگلیس در این دیدار به گفت‌وگوهای متعدد با رئیس فدراسیون بسکتبال ایران اشاره کرد و معتقد بود در این مدت تماس‌های تلفنی و دیدار حضوری با داوری داشته که بیانگر پیگیری‌ها و انگیزه رئیس فدراسیون ایران برای رشد و پیشرفت بسکتبال ایران است.

وی با بیان اینکه دبیرکل فدراسیون جهانی بسکتبال برای بسکتبال ایران احترام زیادی قائل است، گفت: زاگلیس معتقد است حضور بسکتبال ایران در عرصه جهانی یک فرصت است که باید از آن نهایت بهره را ببریم و حتی مطرح کرد که ایران برای ما مهم است و توانایی درخشش و رقابت‌های خوب با حریفان بزرگ را دارد.

معزی‌فر همچنین گفت: دبیرکل فیبا از جراحی موفقیت‌آمیز حامد حدادی ابراز خرسندی و برای حضور مجدد این بازیکن صاحب‌نام در جام جهانی پیش رو ابراز خوشبینی کرد.

وی با اشاره به رضایت‌مندی دبیرکل فیبا از برنامه فدراسیون برای بانوان بسکتبالیست ایران، اضافه کرد: زاگلیس در خصوص اهمیت بسکتبال بانوان ایران موارد مختلفی را بیان کرد و از اینکه در رده‌های سنی پایه اردوها و برنامه‌های استعدادیابی خوبی صورت گرفته، رضایت داشت و تاکید کرد که برنامه‌های مختلف را رصد می‌کنیم و حجاب بانوان بسکتبالیست ایران هم برای فیبا قابل احترام است و از پیشرفت آنها و برنامه‌های توسعه‌ای حمایت می‌کنیم.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال کشورمان همچنین از بحث درباره مشکلات مالی و دریافت قول مساعد از زاگلیس نیز خبر داد.