خمین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۵۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال وام خرید ادوات طرح جهش تولید سال گذشته در این شهرستان به ۴۲ متقاضی پرداخت شد.

«احمدرضا جعفری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا T افزود: یکی از محورهای مهم طرح جهش تولید استفاده از ابزار آلات نوین به منظور کاهش تخریب و جلوگیری از کاهش رطوبت خاک است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: وام ادوات طرح جهش تولید برای خرید ابزار و ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت مانند سم پاش توربولایز و تعمیر کمباین‌ها تخصیص یافته است.

جعفری گفت: استفاده از روش‌های مکانیزه در مراحل کاشت، داشت و برداشت نیز راهبرد دیگر طرح جهش تولید است که با هدف افزایش تولید و جلوگیری از ضایع شدن محصول در گروه‌های غلات، حبوبات، نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی دنبال می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی خمین با اشاره به پرداخت ۴۵ میلیارد و ۲۶۳ ریال ریال وام در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و بهبود عملکرد این شهرستان در سال گذشته، گفت: ۳۹ متقاضی برای دریافت ۵۹ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال وام از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون و طرح جهش تولید به بانک عامل معرفی شدند.

جعفری بیان کرد: این میزان وام برای خرید ادوات کشاورزی نظیر انواع بذرپاش و سم پاش پرداخت شد که در کمک به ضریب مکانیزاسیون شهرستان نقش موثری دارد.

مدیرجهاد کشاورزی خمین ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان نسبت به گذشته۱۰ درصد افزایش داشته است.

جعفری یادآور شد: پرداخت وام از بسته‌های تشویقی برای افزایش بهره‌وری است که از محل خط اعتباری بهبود ضریب مکانیزاسیون تخصیص یافته و برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات مختلف کشاورزی در بخش دامداری، شیلات، مرغداری و گلخانه هزینه می‌شود.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است و ۱۳ هزار نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری این شهرستان بهره‌بردار کشاورزی است.