تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

همدان- ایرنا- بسته ورزشی ایرنا همدان یازدهم اردیبهشت ماه جاری به عملکرد ضعیف کشتی بانوان، اوضاع نامطلوب هندبال ملایر، وضعیت نامشخص تیم فوتبال پاس و دیگر اخبار مهم پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در حالی جمعه گذشته در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد که همدانی ‌ها کارنامه ضعیف را برجای گذاشتند.

در این پیکارها استان همدان در حسرت قرار گرفتن بر سکوهای قهرمانی ماند و بهترین نتیجه آن‌ها کسب رتبه هفتمی در رده سنگین وزن‌ها بود.

فاطمه باوی در وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرمی‌ها رتبه‌ای بهتر از هفتمی کسب نکرد ضمن اینکه تیم همدان نیز حتی در بین ۱۵ تیم جدول هم قرار نگرفت تا کارنامه ضعیف کشتی استان طی ماه‌های اخیر کامل شود.

همدانی‌ها در کشتی آلیش بانوان قهرمانی کشور چهار نماینده در اوزان ۵۵، ۶۵، ۷۵ و به اضافه ۷۵ کیلوگرم داشتند و اغلب تیم‌ها نیز با همین تعداد کشتی گیر گام به مسابقات گذاشته بودند.

هفته سیزدهم لیگ برتر بانوان با برگزاری دو دیدار پیگیری شد و طی آن تیم غدیر ملایر با یک شکست دیگر از زمین مسابقه خارج شد.

در شهر ملایر، تیم شهید چمران لارستان با هدایت معصومه بذرکار که نیم نگاهی به دیدار فولاد هرمزگان و سنگ آهن بافق در بندرعباس داشت، توانست تیم غدیر را شکست دهد. در این دیدار نماینده استان فارس توانست در نیمه نخست با نتیجه۱۷-۱۴ و در مجموع ۳۸-۲۹ شاگردان مژگان ملکی در تیم غدیر ملایر را شکست دهند.

ملایری‌ها با این شکست همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارند و عاقبت خوشی در انتظار آن‌ها نیست!

کاروان تیم پاس در حالی دیروز عصر میهمان بعثت کرمانشاه در هفته بیست و پنجم لیگ دسته دوم فوتبال کشور بودند که صبح بازی به این شهر سفر کردند.

البته این بازی باتوجه به بقای دو تیم در فصل آینده لیگ دسته دوم فوتبال کشور، از حیث نتیجه بیشتر جنبه تشریفاتی داشت و برای باشگاه پاس نیز از درجه اهمیت بالا برخوردار نبود.

مسوولان ورزش همدان هنوز به تعهدات خود در قبال مدیریت باشگاه پاس عمل نکرده‌اند و همین مساله باعث شده تا مطالبات اعضای این تیم در کمتر از یک هفته تا پایان لیگ دسته دوم فوتبال کشور باقی بماند.

بازیکنان تاکنون ۵۰ درصد و سایر اعضای این تیم بین ۲۰ تا ۴۰ درصد دریافتی مالی داشته‌اند و رقم قابل توجهی را نیز از باشگاه طلبکار هستند.

همزمان با شکل گیری تیم سردار ملایر، تردد فوتبالیست‌های مطرح دهه‌های اخیر کشور به این شهر بازار داغ پیدا کرد.

از کوروش برمک که سرمربی این تیم شد و در نهایت نتوانست توفیقی داشته باشد تا انتصاب یکروزه حسین کاظمی و رضا حسن زاده به عنوان سرمربی و مدیر فنی جدید این تیم که نیامده، حکم آن‌ها لغو شد!

با کنار رفتن حیدری مدیرعامل باشگاه و تغییرات کلی در سیستم مدیریتی سردار ملایر، تردد فوتبالیست‌های قدیمی همچنان پابرجاست و در روزهای اخیر نیز صادق ورمزیار پیشکسوت فوتبال استقلال تهران رهسپار ملایر شده تا بر اجرای طرح استعدادیابی این باشگاه نظارت کند.

سردار ملایر فصل آینده نیز در لیگ دسته سوم فوتبال کشور حضور خواهد داشت.

علی رشیدی رییس سابق اداره ورزش شهرستان همدان و مدیر جدید بازرسی و نظارت دستگاه ورزش استان قرار است همزمان به عنوان سرپرست هیات کشتی فعالیت کند.

رشیدی که از مدیران باتجربه و با درایت دستگاه ورزش همدان به شمار می‌رود و کارنامه درخشانی را در حوزه‌های مختلف ثبت کرده است، به مدت کوتاهی تا تعیین رییس جدید هیات کشتی استان همدان به عنوان سرپرست بکار گرفته خواهد شد.

پیشنهاد سرپرستی وی به فدراسیون کشتی ارایه شده است.