شهرکرد- ایرنا- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: پیوست فرهنگی پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد تهیه، تدوین و اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماشاءالله ایزدی شامگاه دوشنبه در نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهرکرد جزو مناطق گردشگرپذیر و از مقصدهای مهم طبیعت‌گردی در کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در همین راستا تامین سلامت، امنیت و آرامش شهروندان، مسافران و گردشگران شهرکرد از مهم‌ترین نیازهای امروز برای توسعه شهری، تقویت اقتصادی، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و دست‌یابی به توسعه همه‌جانبه است.

ایزدی تصریح کرد: تعریف طرح‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد به حفظ فضای معنوی کنونی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در همین راستا راه‌اندازی محل اسکان مسافران و گردشگران در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد می‌تواند باعث فعالیت‌های فرهنگی شود.

ایزدی اظهار داشت: ترسیم و تعیین نقشه فرهنگی در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد به استفاده مطلوب‌تر از این فضاها کمک خواهد کرد.

یکی از پیشکسوتان فعال فرهنگی و اجتماعی در مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تعیین کاربری خاص و ویژه برای هر پارک‌ها و بوستان در شهرکرد مورد توجه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز استان باشد تا زمینه تقویت فعالیت‌های فرهنگی در این مکان‌ها را فراهم کند.

فرهاد رئیسی دهکردی تاکید کرد: تجهیز پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد به امکانات رفاهی و تفریحی با لحاظ رعایت امنیت و استانداردهای علمی ضروری و در تقویت فضای فرهنگی این مکان‌ها تاثیرگذار است.

وی ممنوع کردن برپایی چادر در پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد را ضروری دانست و افزود: برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به مرکز چهارمحال و بختیاری کمپ‌هایی در پارک‌های ملت و تهلیجان آماده شده است که هم‌اکنون از آن استفاده نمی‌شود اما باید فعال شوند.

رئیسی توجه به اقتصاد پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد را ضروری اعلام و تصریح کرد: راه‌اندازی کتابخانه و خانه‌های مشاور در پارک‌ها و بوستان‌ها به رونق این مکان‌ها کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: نورپردازی، نصب صندلی‌های نشیمن، احداث نمازخانه، پیش‌بینی محل اسراحت و ساخت نگارخانه، پلاتوهای فرهنگی و تئاترشهردر پارک‌ها و بوستان‌های شهرکرد علاوه بر افزایش تامین امنیت باعث رشد شاخص‌های فرهنگی می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.