اراک - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی گفت: ثبت‌نام ۳۵۰ نفر در مدارس علمیه این استان برای سال تحصیلی جدید هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ملیحه وکیلی» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ در اراک، افزود: برنامه هدفگذاری شده امسال در مقایسه با سال تحصیلی گذشته، ۴۰ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۹۰ طلبه در سطح ۲، ۸۵ طلبه در سطح سه و ۱۵ طلبه در سطح چهار در ۱۹ حوزه علمیه خواهران استان مرکزی ثبت‌نام کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی با بیان اینکه، نام‌نویسی خواهران برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان آغاز شده است، گفت: علاقمندان می‌توانند در سه سطح تحصیلی در ایام هفته تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری به شکل مراجعه حضوری و یا در بستر اینترنتی ثبت نام کنند.

وکیلی افزود: سایت ثبت‌نام اینترنتی برای علاقمندان به نشانی www.whc.ir در بخش مدیریت حوزه علمیه خواهران پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: پس از ثبت‌نام، آزمون ورودی ۲۳ تیرماه در سطح ۲ و آزمون سطح سه و چهار نیز ۱۲ خردادماه امسال برگزار می‌شود و از ابتدای مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی، حوزه‌های علمیه خواهران نیز فعالیت آموزشی خود را شروع می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران این استان در سال تحصیلی جدید برای سطح ۲، سه و چهار، به ترتیب ۳۵۰، ۱۵۰ و ۵۰ نفر ظرفیت پذیرش دارند.

وکیلی با بیان اینکه، تحصیل در حوزه‌های علمیه استان مرکزی رایگان است، افزود: تاکنون ۲۰۰ نفر در سطح ۲ و ۷۰ نفر در سطح سه برای تحصیل در حوزه علیمه خواهران استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان مرکزی از نظر تعداد طلبه رتبه ۶ کشور را کسب کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران این استان از ظرفیت علمی ۲۵۰ استاد برای تدریس در سطوح تحصیلی حوزی خواهران بهره‌مند است.

۱۹ حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با یک‌هزار و ۸۰۰ طلبه در حال تحصیل علوم دینی هستند و تاکنون ۲ هزار خواهر از این مراکز دانش آموخته شده و در فعالیت‌های تبلیغی و علمی اشتغال دارند.