بوشهر - ایرنا - با همکاری نیروگاه اتمی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس، کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای با معرفی و تجلیل از ۶۲ نفر از برگزیدگان در بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رو.ز دوشنبه در این رویداد علمی در بوشهر اظهار کرد: علم، آغاز اقتدار انسان و تاثیرگذاری بر پدیده‌های جهانی است و انسان بدون داشتن علم توان شناخت صحیح را نخواهد داشت.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه علم رابط اقتدار آفرین انسان در نظام پیرامونی است، افزود: اگر انسان علم داشته باشد، می‌تواند پدیده‌های مدیریتی را بشناسد و اگر علم نداشته باشد، بالعکس پدیده‌ها ما را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه علم ماهیت انسان و دانش هسته‌ای از علوم استراتژیک است، ادامه داد: دانش هسته‌ای علمی است که دارای مزایا و توانمندی‌های فوق العاده‌ای است که می توان با ایجاد زیر ساخت‌ها در دانش‌های دیگر از جمله پزشکی، سیستم‌های نوین دفاعی و علوم دیگر تاثیرگذار بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: دانش هسته‌ای به طور قطع می‌تواند برای کشور اقتدار بیافریند و قدرت کشور را در تغییر تحولات، استفاده کار آمد و ثروت زا در پدیدهای در اختیار افزون کند.

صفایی بوشهری گفت: دانش هسته‌ای دانشی است که توان و اقتدار کشور در مدیریت پدیده‌های زیستی را بالا می‌برد.

وی اضافه کرد: کشورهایی که به دنبال مدیریت جهان هستند سعی می‌کنند دانش هسته‌ای را منحصر خود کنند و به دنبال تبعیض علم هستند.

صفایی بوشهری ادامه داد: کشور ما به دنبال انرژی صلح آمیز و آینده جهان نیز از آن دانش هسته‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نظم نوین آینده جهان یک نظم فوق العاده است، گفت: کشورها با توسعه این دانش می‌توانند نقش آفرینی ویژه داشته باشند و در نظم نوین آینده جهان موثر واقع شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در نخستین کارسوق ملی فراگیر فناوری هسته‌ای ۲ هزار و ۳۱۰ دانش‌آموز از سراسر کشور شرکت کردند که پس از برگزاری ۲ مرحله آزمون، ۶۲ دانش‌آموزی به مرحله حضوری و پایانی این رویداد علمی و ملی راه‌یافته‌اند.

علی موحدی اضافه کرد: دانش‌آموزان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) کشور از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و با ظرفیت‌ها و توانمندهای نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه محصول نهایی سند تحول بنیادین، دانش آموز تراز انقلاب است، تصریح کرد: دانش آموزان سمپاد باید در مسیر انقلاب اسلامی باشند و آینده کشور بدون شک متعلق به این جوانان است.

موحدی گفت: یکی از ویژگی‌های دانش آموز تراز انقلاب اسلامی این است که دوست و دشمن را خود را بشناسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ایران اسلامی امروز با اتکا به منابع انسانی کشور و ظرفیت‌های خود هیچ‌گونه وابستگی به بیرون ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال توقف مسیر توسعه می باشد، اضافه کرد: با شهادت شهدا هسته‌ای، پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور شتاب بیشتری گرفت.