ساوه - ایرنا - معاون دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش دستمزد و حقوق کارگران تورم زا نیست.

به گزارش ایرنا، حسن صادقی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت روز کارگر در ساوه، اظهار کرد: نیروی کار اساس تولید، توسعه و عزت اقتصادی کشور است.

وی افزود: رشد تولید درگرو تامین امنیت شغلی و اقتصادی جامعه کارگری است اما انتظار داریم در خصوص افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال‌جاری تجدید نظر شود.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یادآور شد: عمل به سخنان رهبری چراغ راه دولتمردان در حمایت از جامعه کارگری است و روز کارگر باید به فرصتی برای عملی شدن خواسته کارگران به منظور رنگین تر شدن سفره و امنیت شغلی و تامین نیازهای معیشتی و درمانی آنان تبدیل شود.

دبیر خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز گفت: شرایط معیشتی شماری از کارگران واحدهای تولیدی چندان مطلوب نیست و از متولیان امر انتطار رسیدگی داریم.

داوود میرزایی با بیان اینکه درآمد جامعه کارگری با هزینه ها برابری ندارد و کارگران به سختی تامین معاش می کنند، افزود: در شورای عالی کار باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی مدافع حقوق کارگران باشند.

وی افزود: امروز خواسته اصلی جامعه کارگری واگذاری زمین برای ساخت شهرک مسکونی کارگری به منظور داشتن سرپناه است و کارفرمایان آمادگی ساخت مسکن برای کارگران را اعلام کرده اند تا با مشارکت دولت در واگذاری زمین و همت کارفرمایان بتوان برای جامعه کارگری واحد مسکونی احداث کرد تا رویای خانه دار شدن آنها به واقعیت تبدیل شود.

بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی در شهرستان ساوه فعالیت می‌کنند.