کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان گفت: شوراهای اسلامی حلقه اتصال مردم و مسوولان در جامعه هستند و عملکردشان در تقویت سرمایه اجتماعی نظام تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی شامگاه دوشنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کاشان در مجتمع خورشید اردهال افزود: اگر در یک روستا که سه نفرعضو شورا هستند، ویژگی های شخصیتی این اعضا برجسته باشد، اعتماد حامیان آنها تقویت شده و این اعتماد به لایه های بالاتر نظام منتقل و برای کشور سرمایه اجتماعی ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: اگر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، مطلوب باشد اعتمادسازی و مشارکت مردم در امور را بالا می رود و مشکلات کلان مملکتی هم توسط این حلقه واسط رفع می شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد:اعضای شوراهای اسلامی و دیگر مسوولان جدای از شخصیت حقوقی خود، شخصیت حقیقی مهمی دارند و در هر زمان باید ویژگی های مسوول را داشته باشند و باید سعی کنندکه ویژگی های مناسب را همیشه با خود داشته باشند،چون مردم آنها را انتخاب کرده اند و آنها برگزیدگان مردم هستند.

زارعی گفت: مردم باید احساس کنند، کسانی را انتخاب کرده اند که اندیشه آنان جدای از اندیشه شخصی و گروهی و بالاترین ارزش برای ما به عنوان مسوول،خدمت به مردم است و این گفتمان باید در جامعه ترویج شود.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خط مقدم ارتباط مردم و نظام هستند و نخستین ارتباط مردم با مسوولان در شوراهای اسلامی ایجاد می شود و این خاکریز باید به خوبی صیانت شود تا اعتماد مردم تقویت شود.

این مقام مسوول اظهار کرد: اندیشمندی، صداقت، تخصص، تعهد، پاکدستی و دلسوزی ویژگی هایی است که یک مسوول مردمی باید داشته باشد، آن وقت مردم هم نسبت به مسوول اعتماد کامل پیدا می کنند و این ویژگی ها باید در وجود مسوولان باشد. در اوایل انقلاب اسلامی و در دهه شصت این تفکرو اندیشه در مسوولان بسیار بارز بود و اگر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بین مردم ماندگار شد به دلیل برخورداری از این ویژگی ها است.

فرماندار ویژه کاشان گفت: مردم علاقه‌مند به فرهنگ جهادی و انقلابی هستند و اگر این ویژگی ها در جامعه ظهور و بروز کند آن وقت ما جامعه ای متعالی خواهیم داشت و بسیاری از مولفه های یک محیط مومنانه تولید می شود.

زارعی افزود: امروز مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه در کشور وجود دارد، برای رفع مشکلات مردم، گاهی منابع ما کافی نیست و باید این کمبود منابع را با مردم به اشتراک بگذاریم و این مهم تنها با مردمی بودن مسوول محقق می شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا امروز ۴۰ انتخابات برگزار کرده ایم و امسال هم یک انتخابات دیگر برگزار خواهیم کرد. در همه این انتخابات ها مردم با همه مشکلات از مسوولان جلوتر حرکت کرده و ثابت کردند که همراه نظام و انقلاب هستند و دشمن می داند که هیچ کاری علیه ملت ایران نمی تواند بکند.

زارعی گفت: باید سرمایه اجتماعی کشور در اسفند ماه و در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برای نظام هزینه تا قدرت کشور تقویت شده و توطئه دشمن خنثی شود.

وی افزود: ارتباط بین مجموعه فرمانداری ویژه کاشان با مجموعه دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا صمیمانه و همدلانه و همه تلاش ما بر این است که با هم افزایی و همکاری با یکدیگر،مشکلات مردم را در کمترین زمان رفع کنیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.