دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند اعلام کرد: امسال در زمینه مسکن تعاونی‌های متعددی را به سمت این شهرستان سوق داده‌ایم که امیدواریم رونق ویژه‌ای را در این زمینه شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر شهرستان دماوند اظهار داشت: مقرر است تعدادی تعاونی مسکن در شهرستان دماوند کار را به صورت مدرن آغاز کنند، برهمین اساس امیدورایم با این اقدام در خانه‌دار کردن قشرهای آسیب پذیر و جوانان گام موثری برداریم همچنین مهار قیمت مسکن در سطح شهرستان میسر شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و یکی از افتخارات ما خدمت به کارگران است و در مجموعه شهرستان همیشه تاکید داریم که مدیران و مسئولان حتما مردم‌داری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و تکریم و اخلاق مداری جزو وظایف اصلی آنها باشد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: همه ما موظفیم در رفع گره از مشکلات مردم و کارگران تلاش کنیم، اگر در مسیر ساخت و ساز کارگران ساختمانی و برقکار، سنگ کار نداشته باشیم این چرخه معیوب می‌ماند لذا همه باید در کنار هم تلاش کنیم.

همه ما در هر شرایطی باید پشتیبان نظام و انقلاب باشیم

امام جمعه دماوند نیز در این مراسم گفت: همه ما در هر شرایطی باید پشتیبان نظام و انقلاب باشیم، مشکلات و مطالبات به جای خود و بحث دفاع از اسلام و انقلاب و اهل بیت (ع) هم جای خود را دارد و نباید این ۲ موضوع را باهم قاطی کنیم.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی افزود: باید قدر این نظام و انقلاب اسلامی را بدانیم چرا که نبود آنها تجزیه و کشتار و قتل همه ملت را در پیش خواهد داشت و کسی به بودن ما راضی نخواهد بود.

۲۴ هزار نفر در استان تهران در نوبت بیمه کارگران ساختمانی هستند

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: تاکنون ۶۰۰ هزار بیمه شده کارگران ساختمانی در سطح کشور وجود دارد، در استان تهران ۱۱۵ هزار نفر بیمه کارگران ساختمانی بودند که از این تعداد بیمه ۴۱ هزار نفر رد شده، ۵۱ هزار نفر فعال و ۲۴ هزار نفر در نوبت بیمه هستند.

علی باقری افزود: سال گذشته مجلس ماده ۵ را برای کارگران طراحی کرد اما کمیسیون اجتماعی از نماینده کارگران در این خصوص دعوت نکرد و نظرات کارگران ساختمانی در این رابطه لحاظ نشد لذا از مجلس و دولت خواستار تجدیدنظر در این موضوع هستیم.

این مسئول افزود: در استان تهران حدود ۵۲۰ انجمن صنفی کارگران وجود دارد و تنها شهرستانی که در حوزه اداره کار و تامین اجتماعی و انجمن صنفی سالم کار کرده شهرستان دماوند است.

مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شهرستان دماوند به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن کارگران ساختمانی شهرستان برگزار شد.