بوشهر - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: انتشار اکاذیب در فضای مجازی از سوی کاربران بوشهری امسال نسبت به مدت مشابه ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی وضعیت آماری پرونده‌هایی که با موضوعات مختلف جرائم سایبری در فروردین ماه امسال با شکایت بزه‌دیدگان در پلیس فتا استان تشکیل شده، نشان دهنده کاهش چشمگیر این نوع جرایم در این استان است.

وی افزود: این کاهش حاکی از پایبندی بیشتر کاربران استانی به قانون و احترام به اخلاق و انسانیت و عمل به توصیه‌های پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه همه پرونده‌های شکیل شده با این موضوع مجرمانه کشف شده، ادامه داد: با استفاده از آخرین روش‌های پی‌جویی جرایم اینترنتی، امسال کشف جرم نشر اکاذیب در فضای مجازی در این استان ۱۰ درصد بیشتر از سال‌گذشته است.

قاسمی اضافه کرد: در کنار قانونمندی و اخلاق‌مداری کاربران و دستگیری مجرمان سایبری و صدور آرا قضایی بازدارنده برای بزهکاران، هم افزایی سازمان‌های مرتبط بویژه رسانه‌های چاپی و دیجیتال استانی نیز در کاهش روند شکل گیری نشر اکاذیب در فضای مجازی تاثیر بسزایی داشته که در راستای ارتقا سواد رسانه‌ای مردم با پلیس همکاری مستمر داشته‌اند.

وی به مردم بوشهر توصیه کرد: هم‌استانی‌ها اخلاق و ارزش‌های انسانی را فدای فعالیت بیشتر مجازی یا اظهار زودتر مطلع بودن نکنند و رسانه های استانی در فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی خود اخلاق حرفه‌ای و قانونی رسانه را مدنظر داشته و از بازنشر شایعات احتمالی پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود: پیش از بازنشر هرگونه محتوای متنی یا تصویری در شبکه‌های اجتماعی (حتی بصورت پیامکی)، به منبع و منشا اخبار توجه شود و افراد اطلاعات و اخبار مورد نیاز خود را از منابع رسمی و کانال‌های ارتباطی تعریف شده و قابل اعتماد دریافت کنند.