بجنورد- ایرنا- جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از افتتاح پنج مرکز فرهنگی همزمان با هفته دفاع مقدس امسال (۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه) در استان های گلستان، زنجان، قزوین، گرگان و لرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ نبی سهرابی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: اینک ۲۴ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور فعال است که با بهره برداری از این مراکز شمار موزه های دفاع مقدس به ۲۹ مورد افزایش می یابد.

وی افزود: برنامه ریزی هایی نیز برای ایجاد موزه دفاع مقدس در سایر استان های فاقد این مراکز فرهنگی انجام خواهد شد.

امیر سهرابی با تاکید بر تبیین ارزش های انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس باید حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با ایجاد موزه های دفاع مقدس می توان فرهنگ ایثار و شهادت را به جوانان انتقال داد و آنها را با آرمان های شهدای جنگ تحمیلی آشنا کرد.

وی تاکید کرد: گرچه برنامه های دشمن برای تضعیف نظام اسلامی با شکست مواجه شده است و مردم در اغتشاشات اخیر با چهره واقعی استکبار آشنا شدند با این وجود ما باید در انتقال ارزش های انقلاب و دفاع مقدس به قشر جوان کوشا و آنها را از اهداف پلید دشمنان آگاه کنیم.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات چند ساله امیر سرتیپ محمدنجاتی تقدیر و سرهنگ مهدی الهی راد به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی معرفی شد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

این استان ۱۰ هزار و ۲۷۷ ایثارگر، ۳۹۷ آزاده و هفت هزار و ۲۳۲ جانباز دارد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.