یاسوج- ایرنا- نخستین کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها، روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه جاری با شرکت استادان برتر کشوری توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در این شهر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی آنالیز داده‌ها روز چهارشنبه به ایرنا گفت: کاربرد تحلیل پوششی داده‌ها در حسابداری، مدیریت، اقتصاد، مدیریت صنعتی، آموزش‌وپرورش، بانکداری اسلامی، روانشناسی، علوم تربیتی، تربیت‌بدنی، علوم ورزشی، محیط‌زیست، علوم کشاورزی، حمل‌ونقل، علوم اجتماعی، کتابداری، جغرافیا، علوم انتظامی، علوم سیاسی، فقه و حقوق، فلسفه، هنر و پژوهش معماری ازجمله محورهای این کنفرانس هستند.

فرشید تقی زاده افزود: از دیگر محورهای مورد نظر کنفرانس ،کاربرد تحلیل پوششی داده‌ها در مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی پلیمر، مهندسی نفت، مخابرات دریایی، کاربرد تحلیل پوششی داده‌ها درداده‌کاوی و یادگیری ماشین، الگوریتم‌های داده‌کاوی، ادغام داده‌کاوی، فرآیند داده‌کاوی، برنامه‌های داده‌کاوی، نرم‌افزارهای داده‌کاوی، الگوریتم‌های داده‌های بزرگ، مبانی داده‌های بزرگ، زیرساخت‌های داده‌های بزرگ، چارچوب‌های مدیریت داده‌های بزرگ و نیز تحلیل پوششی داده‌ها در پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی (با تأکید ویژه‌بر کوئید ۱۹) پرستاری و مامایی است.

وی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این رقابت علمی ، ۲۰ اردیبهشت ماه جاری است .

تقی زاده با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری این رویداد علمی در دانشگاه آزاد یاسوج فراهم شده است تاکید کرد:مقالات برگزیده این کنفرانس علمی در نشریات و کتاب‌های معتبر چاپ می‌شود.

وی یادآوری کرد متقاضیانی که قصد شرکت در این کنفرانس علمی را دارند می توانند مقالات خود را در سایت https://scieng.ir/fa/ ثبت کنند.

این کنفرانس به صورت رسمی برگزار می گردد و تمامی مقالات آن در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و محققان می توانند با اطمینان کامل، مقالات خود را در این رویداد علمی ارائه کرده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده کنند.