شیراز- ایرنا- رویداد استارتاپی صنعت غذا، گردشگری و سوغات جنوب فارس با محوریت خوشه مسقطی لاری در برج علم و فناوری لارستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی فارس، سه شنبه در این رویداد گفت: در این رویداد استارتاپی بیش از ۲۵ تیم فناور و ایده پرداز از شهرهای شیراز، لار، خنج ، اوز، گراش، فسا و همچنین بندرعباس و ۸۰ کارآفرین و تولید کننده و اعضای خوشه مسقطی لاری حضور یافتند.
سید محمود قیومی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی فارس علاوه بر ایجاد زیر ساخت شهرکها، حمایت های ویژه‌ای از واحد های صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و اعضای خوشه دارد که از جمله آن می‌توان به رویداد های استارتاپی، تورهای صنعتی و نمایشگاهی ودوره های آموزشی اشاره کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال های اخیر رویدادهای استارتاپی مختص شهر شیراز بود، سیاست امسال شرکت شهرکهای صنعتی فارس بر تمرکز زدایی و برگزاری برنامه‌ها و سوق دادن حمایت ها به سمت سایر شهرکهای صنعتی استان است که این برنامه نیز با توجه به وجود ظرفیت برج علم و فناوری در لار در این شهر برگزار شد.


او اظهار داشت: مطابق با پیش بینی ها و شناختی که از اکوسیستم نوآوری لارستان داشتیم، استقبال بسیار خوبی از این رویداد شد و سعی شده علاوه بر ارائه تیم ها، تمامی اعضای اکوسیستم نوآوری جنوب استان دورهم ‌جمع شوند تا بتوانیم از طریق این رویداد بین اعضا شبکه سازی کنیم.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: هم اینک ۲ خوشه کسب و ‌کار در استان فارس تحت حمایت شرکت شهرکهای صنعتی فارس فعال هستند که فرایند توسعه آنها توسط عامل توسعه و با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی انجام می گیرد.
قیومی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی فارس امسال نیز پنج برنامه رویداد استارتاپی در دستور کار دارد و حمایت های ویژه‌ای نیز از تیم های استارتاپی خواهد داشت.
شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.