اهواز- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از امضای تفاهم نامه توانمندسازی شغلی مددجویان استان خبر داد و گفت: این اداره کل براساس تفاهم‌نامه منعقد شده باید بانک اطلاعاتی کاریابی و نیازسنجی برای مددجویان راه اندازی کند.

به گزارش ایرنا جمال شیبه چهارشنبه در نشست انعقاد این تفاهم نامه باین کرد: تفاهم نامه مشترک کمیته امداد خوزستان و موسسه خیریه عترت فاطمی با هدف کشف و پرورش استعداد و ایجاد اشتغال ویژه سادات تحت حمایت این نهاد امضا شد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه به منظور کشف و پرورش استعداد و توانمندسازی افراد تحت حمایت کمیته امداد و فرزند سادات با موسسه خیریه عترت فاطمی تنظیم شده است.

شیبه با اشاره به اینکه توانمندسازی شغلی با هدف خودکفایی یکی از سیاست‌های اصلی این نهاد است گفت: کمیته امداد خوزستان سال گذشته بیش از ۱۵ هزار طرح در قالب ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد و امسال نیز اجرایی شدن ۲۵ هزار طرح را هدف‌گذاری کرده است.

مدیرکل امداد خوزستان ادامه داد: به موجب این تفاهم نامه، کمیته امداد خوزستان متعهد به تشکیل بانک اطلاعاتی، نیازسنجی و اولویت بندی خدمات، مشاوره شغلی، کمک به فرآیند کاریابی، پرداخت تسهیلات و … شد.


مدیرعامل موسسه خیریه عترت فاطمی نیز در این نشست با اشاره به اهداف سفرشان به استان گفت: به منظور حمایت عمیق تر و ریشه ای از افرادی که به لحاظ شاخص های مختلفی تحت حمایت موسسه هستند؛ استعدادسنجی کرده تا از این طریق وارد چرخه ی آموزش و کار شوند.

زهرا سادات نیری ادامه داد: این موسسه خیریه نیز متعهد شده که در طول مدت تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان به تامین بخشی از هزینه اجرایی و منابع مالی استعداد سنجی کمک کند.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.