به گزارش ایرنا از سازمان انتقال خون ایران، بشیر حاجی بیگی با تبریک هفته سلامت (۹تا ۱۵ اردیبهشت) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت افزود: پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ و در ششمین روز از هفته سلامت، عنوان سلامت و رسانه انتخاب شده است که نشان دهنده ضرورت توجه به نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور است.
وی ادامه داد: در فرهنگسازی اهدای خون و دستیابی به آمارها و شاخص های موفق در تهیه و تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی سراسر کشور، رسانه ها نقش آفرین اصلی بوده اند و قدردان این همراهی و همدلی خبرنگاران و تصویر برداران و همگی اصحاب رسانه در مطبوعات، پایگاههای خبری، خبرگزاری ها و فضای مجازی هستیم.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با ضروری دانستن ارتباط دو سویه نظام سلامت کشور با رسانه ها، گفت: در عصر ارتباطات و گستردگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر افکار عمومی، رسانه ها باید به عنوان حامی ویژه برای سلامت مردم به صحنه بیایند و همچون ایام همه گیری بیماری کرونا با آگاهی افزایی و فرهنگسازی جامعه، به داشتن جامعه ای سالم و پویا کمک کنند.
به گزارش ایرنا اهدای خون به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و شاخص اهدای خون درایران نیز ۲۶نفربه ازای هر هزار نفر جمعیت است و سالانه درکشور بیش از دو میلیون و ۲۰۰هزار نفر خون اهدا می کنند.