قزوین- ایرنا- استاندار قزوین بر بکارگیری نیروهای جوان،خوش فکر، با انگیزه و متعهد در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب حساسیت بی مورد به خرج داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب یک رویکرد جدیدی را از خادمین مردم در حوزه آموزش و پرورش طلب می‌کند.

وی ادامه دا: نگاه مقام معظم رهبری و مردم مطالبه گر یک وضعیت متفاوت از شرایط آموزش و پرورش کشور است و باید با نگاه خلاقانه به سمت و سوی ایجاد تحول در آموزش و پرورش حرکت کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه نباید برای تحول در آموزش و پرورش معطوف به نگاه‌های ملی باشیم و باید رویکرد تحولی به صورت استانی هم دنبال شود، اظهار کرد: یک سری از اصلاح امور، سیستمی و متکی بر طراحی نرم افزارهای کار و یک سری هم متکی بر منابع انسانی و متولیان امور است که بخش دوم را می‌توان به صورت استانی پیگیری کرد و از این طریق تحول را ایجاد کرد.

اعلایی اضافه کرد: یکی از انتظارت از مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش استان، به کارگیری نیروهای خوش فکر، جوان، با انگیزه و متعهد در مجموعه غنی آموزش و پرورش است که این موضوع باید تا به امروز دنبال می‌شد و این مساله امسال باید با تشکیل یک جمع مشخص و متخصص با مراجعه به مدارس پیگیری شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: آموزش و پرورش دارای استعدادهای بی شماری است و باید بتوان به شکل مطلوب از آنها استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: استعدادهای مدیریتی و برنامه ریزی خوبی در سطح مدارس استان وجود دارد ولی آنگونه که باید و شاید به ویژه در بین جوانان شناخته نشده‌اند و نباید در مورد استفاده از ظرفیت جوانان در مناصب مختلف حساسیت بی مورد به خرج داد.

برخورد سلیقه ای در موضوعات تربیتی از چالش های آموزش و پرورش

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه باید جوان سازی بدنه تصمیم گیر و مدیریتی آموزش و پرورش در سال جاری در دستور کار قرار گیرد، گفت: آموزش و پرورش و مدارس یکی از مهم‌ترین و مغفول‌ترین مکان‌ها برای ارتباط حاکمیت با مردم است و به همین دلیل نخبه‌ترین و متحول‌ترین افراد باید در مدارس حضور داشته باشند.

وی افزود: یکسان سازی برداشت‌ها در فضای پرورشی و تربیتی موضوع دیگری است که باید در دستور کار مدیریت آموزش و پرورش استان قزوین قرار بگیرد چراکه این برداشت‌ها در مدارس مختلف است و به صورت شخصی و سلیقه‌ای اداره می‌شود، به همین دلیل دل سوزان آموزش و پرورش باید در مباحث تربیتی تمرکز کرده و برنامه ریزی جدی‌تری را داشته باشند.

اعلایی یاد آور شد: برای موضوعات آموزشی و امتحانات دانش آموزان برنامه ریزی و طرح‌های مشخص و ثابتی وجود دارد ولی موضوعات تربیتی کاملاً سلیقه‌ای رفتار می‌شود و باید در سطح استان برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.