به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار ایرنا، همایش ملی کلوپ پیکان بازها جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در برج میلاد برگزار می شود در این همایش به مناسبت ۵۶ سالگی آغاز تولید پیکان در ایران با حضور صاحبان خودروی پیکان در پارکینگ شماره سه برگزار خواهد شد.
در این همایش بیش از ۳۰۰ خودروی پیکان که از دهه ۵۰ به بعد در مدل های جوانان، کار، تاکسی، دولوکس، اتوماتیک و پیکان وانت تولید شده است، ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۴ نمایش داده می شود و ورود تمامی صاحبان خودروی پیکان در این روز به برج میلاد بلامانع است.
این خودروها که با وجود کلاسیک بودن، از نظر فنی و کالبدی در وضعیت مناسبی قرار دارند، از سراسر کشور، از جمله همدان، مرکزی، فارس، مشهد، مازندران، گیلان، اصفهان، تبریز، شیراز، کرمانشاه و ... به انگیزه گرامیداشت پنجاه و ششمین سالروز آغاز تولید پیکان در ایران در برج میلاد تهران در معرض بازدید عموم گذاشته میشوند.
توسعه فعالیتهای اتومبیلرانی در کشور، شناسایی و صیانت از وسیلههای نقلیه تاریخی، ایجاد محفلی تخصصی برای تبادل اطلاعات میان مالکان و علاقهمندان پیکان از مهمترین اهداف برگزاری این گردهمایی است.
فعالیت ۲۷ تیم بهسازی در شبکه معابر بزرگراهی پایتخت
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، بهسازی روکش آسفالت بزرگراه آزادگان را از مهمترین اولویتهای اجرایی این سازمان دانست.
مسعود حق لطفی با بیان اینکه اکنون ۲۷ تیم بهسازی مشغول مرمت معابر بزرگراهی پایتخت است گفت: بهسازی روکش آسفالت بزرگراه آزادگان از مهمترین اولویتهای اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است و از این رو هفت تیم بهسازی به مرمت روکش آسفالت این بزرگراه اختصاص یافته است.
وی با اشاره به مشکلات موجود در روکش آسفالت بزرگراه شهید حکیم، از استقرار یکی از تیمهای بهسازی در این معبر بزرگراهی خبر داد و ابراز امیدواری کرد عوارض خرابی موجود در روسازی بزرگراه شهید حکیم تا پایان اردیبهشتماه امسال برطرف شود.
حق لطفی یادآور شد: با توجه به خرابی هایی که در شبکه معابر بزرگراهی وجود دارد و براساس اطلاعاتی که از تیم سامانه مشاور دریافت کردیم حدود ۱۱ درصد بزرگراههای تهران دچار آسیب است از این رو، از اواخر اسفند ماه سال گذشته و متعاقب کاهش نزولات جوی تلاش برای مرمت معابر بزرگراهی آغاز شده و براساس برنامه زمانبندی تعیین شده تا پایان شهریور ماه به اتمام میرسد.
وی وعده داد گزارش اقدامات ترمیمی در مورد بزرگراههای شهر تهران را در مقاطع مختلف زمانی به شهروندان اعلام کند.
بهسازی و تجهیز مدرسه اوتیسم شرق تهران در سال جاری
شهردار منطقه هشت در روز معلم از رفع چالشهای تنها مدرسه اوتیسم پهنه شرق تهران با اعتبار تخصیص یافته جهت بهسازی و تجهیز این مدرسه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در تلاشیم تعداد مدرسه اوتیسم این منطقه را به ۲ مدرسه برسانیم.
فاطمه تنهایی گفت: در سال جاری رفع چالشهای اولین مدرسه اوتیسم در شرق تهران را که یکی از دغدغههای مدیریت شهری است؛ در دستور کار قرار دارد.
شهردار منطقه هشت از تجهیز، بهسازی و نوسازی مدرسه استثنایی بشارت ویژه دانش آموزان اوتیسمی در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: کار در حوزه کودکان با نیاز ویژه بالا مثل کودکان اوتیسم و کودکان استثنایی بسیار حساس و سخت است و انتخاب شغل معلمی برای آموزش این شهروندان کاری ارزشمند است که خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد و این عزیزان، کار معلمی انجام نمیدهند. در واقع مهر مادری را به این کودکان هدیه میدهند و شهرداری منطقه هشت نیز، همه تلاش خود را در رفع مشکلات این مدرسه انجام میدهد.
وی همچنین از انجام خدمات عمرانی با صرف هزینه دو میلیار تومان و اهدای وسایل ورزشی به ارزش صد میلیون تومان در مدارس دولتی در سال گذشته خبر داد و افزود: شهرداری منطقه هشت در راستای سیاستهای شهرداری تهران، در زمینه آموزشهای شهروندی در مدارس، با برقراری تعامل دوسویه با آموزش و پرورش از مدارس دولتی در موضوعات عمرانی، مناسب سازی و تجهیز حمایت میکند.
تنهایی با بیان اینکه ۱۷۰ مدرسه دولتی در سطح منطقه۸ فعالیت آموزشی دارد، گفت: لیست مدارسی که نیاز به خدمات عمرانی، منطبق با ضوابط طرح حمایت از مدارس داشتند؛ از طریق آموزش و پرورش منطقه هشت به شهرداری منطقه اعلام میشود.
تجهیز کارگاه زیرگذر شماره ۳ حریم خط راه آهن تهران _ اهواز
شهردار منطقه ۱۷ گفت: تجهیز کارگاه سومین زیرگذر طرح احداث زیرگذرهای حریم خط راه آهن تهران - اهواز انجام شده است.
رضا شنگی در خصوص زیرگذر شماره سه طرح احداث زیرگذرهای حریم خط راه آهن تهران - اهواز گفت: سومین زیرگذر این طرح که زیرگذر غربی خیابان متین و تلاقی با بزرگراه آیت الله سعیدی است، در حال حاضر تجهیز کارگاه آن انجام شده است و کارگران به صورت شبانه روزی در حال حفر شمعها است.
وی با بیان اینکه اکنون ۹ دستگاه بالابر در راستای اجرای این پروژه فعال است، افزود: این طرح در راستای تکمیل شبکه معابر محدوده طراحی شده و به صورت یک زیرگذر شرق به شرق، قبل از پلهای اتصال منطقه ۱۷ به ۱۸ بهره برداری خواهد شد.
شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: طبق پیش بینیهای انجام شده با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی، این زیرگذر حدود یک سال آینده افتتاح و زیر بار ترافیکی میرود.
به گفته وی، دسترسیهایی که با اجرای کامل این طرح پیش بینی شده، کاملا به صورت استاندارد بوده و عبور خودروهای امدادی با سهولت از آن انجام می شود، همچنین دسترسی شمالی_جنوبی حریم خط راه آهن تهران - اهواز را تامین میکند.
شهردار منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح گره ترافیکی خیابان متین و شهید برادران مقدم به صورت کاملا چشمگیری کاهش پیدا می کند که امید است رضایت خاطر شهروندان منطقه فراهم شود.