همدان- ایرنا- هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی عصر امروز /پنچشنبه/ در شهرهای مختلف کشور پیگیری می‌شود که شهرداری همدان میزبان فجرسپاسی شیراز است؛ این جدال حکم بازی مرگ و زندگی برای هر ۲ تیم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیدار تیم های شهرداری همدان و فجرسپاسی شیراز قرار است در حضور تماشاگران و از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج آغاز شود.

جدال ۲ تیم از آن جهت بسیار حایز اهمیت است که شهرداری همدان پس از هفته‌ها ناکامی، به دنبال بقا در لیگ است و فجرسپاسی شیراز برای صعود و بازگشت به لیگ برتر می‌جنگد.

تیم فوتبال شهرداری همدان در هفته‌ای که گذشت یکی از بدترین نتایج دو سه سال اخیر خود را کسب کرد تا نگرانی‌ها بابت سقوط این تیم به لیگ دسته دوم بیش از پیش شود.

شاگردان احمد جمشیدیان در هفته سی‌ام لیگ دسته اول فوتبال با سه گل مغلوب شهرداری آستارا شدند تا با ۲۷ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار بگیرند.

اکنون شهرداری همدان به همراه خلیج فارس ماهشهر و چوکا تالش نبرد تنگانگ در قعرجدول برای بقا در لیگ دسته اول فوتبال کشور دارند.

نبرد نفس گیر در چهار هفته پایانی

در قعر جدول لیگ یک با حذف زودهنگام شهر خودرو، ۲ تیم به لیگ دسته دوم سقوط خواهند کرد که خلیج فارس ماهشهر و چوکای تالش نامزدهای اصلی محسوب می‌شوند.

چوکا ابتدا با شمس آذر بازی می‌کند؛ سپس چادرملو را پیش رو دارد و در حساس‌ترین دیدار هفته بعد به مصاف خلیج فارس خواهد رفت ضمن اینکه مصاف با دریا کاسپین هم پایان‌بخش بازی‌های چوکا در این فصل خواهد بود.

خلیج فارس ماهشهر نیز چالش‌های دشواری برابر سه تیم مدعی و نیز رقیب اصلی خود برای بقا پیش رو دارد، نماینده استان خوزستان پس از تقابل با مس شهر بابک، مقابل شمس آذر قهرمان این فصل لیگ یک صف‌آرایی می‌کند و سپس دیدار با چوکا را در تقویم خواهد داشت.

اگر سقوط خلیج فارس تا هفته سی‌وچهارم قطعی نشده باشد، دیدار پایانی مقابل چادرملو را می‌توان آخرین فرصت این تیم برای فرار از سقوط دانست.

تیم‌های آرمان گهر سیرجان، شهرداری آستارا و شهرداری همدان نیز خطر سقوط را احساس می‌کنند که بردهای چوکا و خلیج فارس می‌تواند باعث پایان حضور دو یا یکی از این تیم‌ها در لیگ یک شود.

فجرسپاسی شیراز، پارس جنوبی، سایپا و خیبر حریفان شهرداری همدان در چهار هفته پایانی لیگ یک هستند ضمن اینکه آرمان گهر برابر سایپا، ون پارس اصفهان، شمس آذر و استقلال خوزستان صف‌آرایی می‌کند و شهرداری آستارا به مصاف استقلال ملاثانی، فجر سپاسی، خیبر و پارس جنوبی می‌رود.

نبرد برای سه امتیاز سرنوشت ساز

شهردار همدان در هفته‌های گذشته طعم شیرین برد را تجربه نکرده و برای ساماندهی به وضعیت بحرانی خود در انتهای جدول لیگ یک، نیاز مبرم به برد دارد.

پیروزی مقابل فجرسپاسی شیراز نه تنها باعث خوشحالی حریفان این تیم در بالای جدول خواهد شد بلکه شهرداری را از شرایط بحرانی تا حد زیادی خارج می‌کند.

پیروزی مقابل فجرسپاسی شیراز نه تنها باعث خوشحالی حریفان این تیم در بالای جدول خواهد شد بلکه شهرداری را از شرایط بحرانی تا حد زیادی خارج می‌کند.

برد برابر فجری‌ها می‌تواند جایگاه نماینده همدان را حتی تا ۲ پله در جدول رده‌بندی ارتقا دهد اما شکست یا تساوی اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.

آن‌ها بازی رفت را مقابل فجر با شکست به پایان بردند و اکنون در شرایط میزبانی چیزی برای از دست دادن ندارند و باید با روحیه برد به میدان بروند.

شاگردان جمشیدیان در این چهار بازی باقی مانده، ۲ میزبانی را با گزینه‌های صعود در پیش دارند که کار را برای آن‌ها نیز سخت کرده است.

در آن سوی میدان نیز فجری‌ها در کورس صعود قرار دارند و شاگردان رجب زاده به هیچ عنوان دوست ندارند در این ماراتن هفته‌های پایانی از شانس صعود عقب بمانند.

پس از شمس آذرقزوین که ۲ هفته قبل توانست صعود خود را به لیگ برتر قطعی کند، ۶ تیم برای کسب دومین سهمیه صعود رقابت می‌کنند.

حذف شهر خودرو از لیگ دسته اول در هفته‌های ابتدایی فصل، روی تعداد بازی‌های تیم‌ها موثر بوده و برخی تیم‌ها چهار و برخی سه بازی دیگر دارند.

البته استقلال خوزستان و چادرملوی اردکان که تاکنون در ۲۹ مسابقه به میدان رفته‌اند، یک بازی کمتر از سایر مدعیان خواهند داشت و می‌توانند حداکثر ۹ امتیاز کسب کنند.

آبی‌های اهوازی که چهارمین سال دوری خود از لیگ برتر را سپری می‌کنند، با ۵۰ امتیاز در جایگاه دوم جدول ایستاده‌اند و بیشترین بخت صعود را در میان سایر مدعیان دارند.

فجر سپاسی و سایپا نیز با ۴۶ امتیاز، در تعقیب ۲ تیم صدرنشین هستند و چهار مسابقه پیش رو دارند.

نماینده شیراز برای پایان دادن به دوری یک ساله خود از لیگ برتر، ‌ به مصاف دو تیم رده پایینی می‌رود و در ۲ هفته پایانی نیز کار دشواری خواهد داشت. شهرداری همدان، شهرداری آستارا، پارس جنوبی جم و مس شهر بابک، حریفان پیش روی شاگردان مهدی رجب‌زاده در هفته‌های باقیمانده هستند که در این بین دو تیم شهرداری برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند.