تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

ساری- ایرنا - بررسی آمار ابتلا، ‌ بستری و بیماران بدحال کرونایی مازندران در یک هفته اخیر نشان می دهد که این بیماری برای مدتی در استان در حال فروکش کردن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین روز اردیبهشت ماه در مازندران ۲۳ بیمار جدید، ‌ ۸۶ مورد بستری بیماران در مراکز درمانی و ۲۶ بیمار بدحال در گزارش های مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل گزارش شد.
پس از آن در روزهای دوم، ‌سوم، ‌چهارم، ‌پنجم، ‌ششم و هفتم اردیبهشت ماه تعداد بیماران جدید در هر روز ۲۳ تا ۲۶ نفر بود.
همچنین در این ایام آمار بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی مازندران میانگین ۷۰ تا ۹۶ نفر در روز بود که به نسبت روزهای قبل از بهمن پارسال که بیماری تا حدودی در این استان فروکش کرده بود آمار بالایی است.
در همین حال تعداد بیماران بدحال کرونایی که در بخش مراقبت ویژه مراکز درمانی مازندران بستری بودند بالا بود به طوریکه در برخی روزها همچون دوم اردیبهشت ماه ۲۷ نفر در این بخش بستری بودند.
این وضعیت ابتلا و بستری بیماران کرونایی در مازندران دست به دست هم دادند تا روزهای سیاه مرگ کرونایی دامن گیر بخشی از مردم این استان شود و با فوت هشت نفر خانواده هایی سیاه پوش عزیز از دست رفته خود بخاطر ابتلا به کرونا شدند.
این روند پرشتاب کرونا در مازندران از هشتم این ماه وضعیت آن تغییر کرده است و علاوه بر کاهش تعداد مبتلایان، ‌ موارد بستری و بیماران بدحال هم کاهش یافته است.

در این روز فقط ۱۷ بیمار جدید کرونایی در مازندران شناسایی شد و ۷۲ نفر نیز راهی بخش بستری مراکز درمانی شدند و از این تعداد ۱۶ نفر با شرایط نامناسب در بخش ویژه بستری شدند.
روزهای کمرنگ شدن کرونا در مازندران رویِ خود را نشان داد و در نهم اردیبهشت ماه فقط ۹ بیمار جدید شناسایی شدند و ۹ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند.
این روزهای کم توان شدن کرونا در مازندران به شکل دیگری نیز خود را نشان داد و طی روزهای نهم، ‌دهم و یازدهم اردیبهشت ماه موردی از مرگ و میر هم استانی ها براثر ابتلا به این بیماری وجود نداشت.
البته شرایط فروکش کردن نسبی کرونا در مازندران همواره از سوی مسوولان حوزه بهداشت و درمان به وضعیت شکننده و سریع قابل تغییر توصیف شده است؛ ‌همانطور که از شهریور تا بهمن پارسال همانطور که همگان تصور می کردند کرونا از مازندران رخت بربسته رعایت پروتکل های بهداشتی نادیده گرفته شد و بدین گونه فروردین ماه ۴۴ نفر براثر ابتلا به این بیماری جان باختند.
با رعایت توصیه های مسوولان بهداشتی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل زدن ماسک و تزریق واکسن کرونا باید تلاش شود تا از تکرار دوباره روزهای سیاه کرونایی اسفند پارسال و فروردین امسال جلوگیری کنیم.