ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه جایگاه حوزه علمیه در جامعه باید تقویت شود، گفت: ۹۶ درصد منابع مصوب برای تقویت حوزه های علمیه ایلام تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین فاضل رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور ضمن گرامیداشت مقام معلم و یاد و خاطره معلم شهید و فیلسوف قرن استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: فضلای حوزه های علمیه از جمله معلمین واقعی در جامعه هستید که در این برهه حساس زمانی که مورد هجمه سخت افزاری و نرم افزاری دشمن هستیم، رسالت خطیری بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در این دولت با تکمیل زیرساخت های حوزوی به این جایگاه مهم توجه ویژه‌ای شده است، افزود: پس از حضور در استان بیش از ۹۶ درصد منابع در نظر گرفته شده به حوزه ها تخصیص یافته و این نگاه در راستای تقویت و اهمیت دادن به این جایگاه‌های مهم است.

استاندار ایلام تاکید کرد: قبل از این دولت صرفا ۳۶ درصد منابع بصورت ریالی تخصیص یافته و مابقی در قالب اوراق و ... بوده است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در استان به جامعه روحانیت و حوزه های علمیه نگاه ویژه ای داریم، اضافه کرد: جمع اعتبارات برای حوزه علمیه برادران و خواهران و مرکز خدمات ۲۲ میلیارد و ۸۲۵ میلون تومان بوده که بیش از ۱۴ میلیارد آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: امسال نیز ۹۶ درصد منابع اختصاص یافته به صورت نقدی بوده و پنج میلیارد تومان نیز اعتبارات توازن برای حوزه های علمیه تخصیص یافته است.

استاندار ایلام در ادامه با عنوان این مطلب که نگاه دولت به حوزه های علمیه و دانشگاه دو بال مهم برای پیشرفت و بالندگی کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه دولت مبنی بر تقویت حوزه های علمیه از تمام توان و ظرفیت دانشگاه‌ها برای حمایت از این بخش بهره گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه در گذشته توجه خاصی به این حوزه نشده است، وظیفه داریم تلاش و توجه خود را به این مهم دوچندان کنیم.