همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: معلم ها تاثیر بسزایی در ایجاد تمدن اسلامی و تربیت انسان ها دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه زحمات معلمان به مانند مجاهدت در میدان علم است افزود: زمانی که خداوند انسان را به عنوان خلیفه خود خلق کرد، ملائک اعتراض و ابهاماتی داشتند که خداوند در پاسخ به این اعتراضات مساله علم را مطرح کردند و فرمودند "انسان ها اهل، مظهر و محل تجلی علم هستند" بنابراین در برابر انسان تواضع و سجده کردند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به مساله شناخت انسان اهمیت دهد، تا زمانی که خودمان را نشناسیم و انسان را به درستی تفسیر نکنیم به واقعیت های تربیتی و آموزشی دست نمی یابیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: کدام انسان بزرگ در پای تربیت معلم ننشسته و توانسته تاریخ را رقم بزند؟ بوعلی سینا به عنوان مظهر عقلانیت و باباطاهر به عنوان مظهر عرفان مدیون معلم هستند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه بنیان فکری و شخصیت انسان در آموزش و پرورش شکل می گیرد گفت: معلمی شغل نیست، بلکه عشق است.

وی افزود: ما در آموزش و پرورش دنبال تربیت انسان هایی نیستیم که تنها از منظر اجتماعی نظم داشته باشند بلکه دنبال نگاه تعالی اسلام یعنی تربیت انسان موحد دارای نظم هستیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: موظف هستیم همه کارها را برای ارتقای منزلت و جایگاه معلم در جامعه انجام دهیم چرا که ارتقای جایگاه معلم به ارتقای تمدنی و فرهنگی جامعه کمک می کند.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: معلمان از اجرای طرح رتبه بندی گلایه دارند که باید عادلانه بر مبنای شاخص های پیش بینی شده این طرح اجرا شود.

وی گفت: کمیته مشترک حوزه و آموزش و پرورش تشکیل و کارهای خوبی در زمینه های مختلف شکل گرفته و معلمان می توانند پیشنهادات خود را به این کمیته ارایه دهند.