سنندج- ایرنا- بنیاد علوی بعد از انجام اقدامات محرومیت زدایی در شهرستان سروآباد کردستان، امروز فعالیت های عمرانی خود را در مناطق محروم مریوان نیز آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، رییس بنیاد علوی امروز پنجشنبه در سفر به مریوان و بعد از بازدید از دهستان های سرشیو و کوماسی این شهرستان، اظهار کرد: اولویت ما برای عمران و آبادانی شهرستان بیجار بود که با دعوت و پیگیری‌های فرماندار مریوان و ارسال گزارش هایی از محرومیت این شهرستان، تصمیم بر اجرای طرح های عمرانی در این شهرستان گرفته شد.

وحید خاوه ای افزود: تلاش ما افزایش خدمت‌رسانی به مناطق محروم به ویژه دهستان‌های سرشیو و کوماسی مریوان است.

رئیس بنیاد علوی ادامه داد: این نهاد در گذشته خدمات ارزشمندی در زمینه تامین آب شرب، بهداشت و درمان و مسکن انجام داده است و این روند در شهرستان مریوان هم ادامه دارد.

خاوه ای اضافه کرد: بنیاد علوی در برنامه پیشرفت منطقه‌ای خود توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و تربیتی دارد و مساجد روستایی از اولویت بالایی برخوردار است و برای اتمام طرح مسجد جامع جدید شهر مریوان نیز کمک خواهیم کرد.

وی افزود: اهمیت به تکمیل پروژه‌های آمورشی و فرهنگی و نیز تسهیل در روند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از مهمترین مواردی است که بنیاد علوی در مناطق مختلف کشور به دنبال تحقق اجرای آن است و به همین منظور در مریوان نیز اعلام آمادگی می‌کند.

فرماندار مریوان هم در ادامه این نشست گفت: ما با تمام توان خود حامی و یاریگر فعالیت‌های بنیاد علوی هستیم و هر جا نیاز باشد، پشتیبانی خواهیم کرد.

اسماعیل احمدی با اشاره به وضعیت نامناسب و حتی غیرقابل استفاده بودن بعضی از مدارس شهرستان مریوان، ادامه داد: ۲۵ مدرسه توسط سازمان نوسازی شناسایی شده که باید تخلیه شود اما بدلیل کمبود فضای آموزشی مجبور به ادامه فعالیت شده اند.

وی گفت: بسیاری از مسکن های روستایی این شهرستان ناایمن است و به محض وقوع زلزله، خسارت های جدی همراه خواهد داشت و نیاز به همکاری بنیاد علوی است.

احمدی با اشاره به اینکه مریوان سابقه درخشانی درورزش فوتبال دارد اما فاقد زمین فوتبال استاندارد است افزود: کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی در شهرها و روستاهای این شهرستان موجب کاهش نشاط اجتماعی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبودها و مشکلات در حوزه های مسکن، دامداری، راه روستایی، وضعیت نامناسب خوابگاه شبانه روزی، آب، فاضلاب و پسماند، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان واشتغال پرداخت و تاکید کرد: امیدواریم با کمک و حمایت بنیاد علوی بخش عمده ای از مشکلات دراین حوزه ها حل شوند و ما چهره توسعه یافته تری از منطقه را شاهد باشیم.

بنیاد علوی از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان است و حضور و مشارکت فعالی در مناطق محروم کشور دارد.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.