یزد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: همراهی مسئولان نقش مهمی در تحقق مطالبات شهروندان دارد و اجرای طرح های شهری در گرو همکاری مردم است.

به گزارش ایرنا، سید محمد امین بیدکی روز پنجشنبه در نخستین نشست خبری امسال با خبرنگاران شهر مهریز به اهمیت فعالیت‌های عمرانی با پیوست فرهنگی با همکاری مردم و بحش‌های مختلف در شهرستان اشاره کرد و گفت: هرچند در این خصوص امسال اقداماتی صورت گرفته ولی همچنان بر حسب ضرورت با قوت ادامه دارد.

وی به طرح‌های نیمه تمام عمرانی در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت: همکاری مردم و همراهی مسئولان نقش مهمی در تحقق مطالبات شهروندان دارد و قطعا برای انجام امور فرهنگی و عمرانی باید امور پیگیری و همه همکاری کنند.

بیدکی در ادامه افزود: رسیدگی به امور مختلف مردم توسط یک نماینده با ۶ شهرستان دور از هم کاری سخت و باید برای حل مشکل نسبت به اضافه شدن یک نماینده دیگر اقدام شود.

وی با بیان اینکه اکنون مردم ۶ شهرستان مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در این حوزه انتخابیه فقط یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند بیان کرد: افزایش یک نماینده دیگر موجب حل بسیاری از مشکلات و توسعه مناطق مختلف است.

این مسئول اظهار کرد: در این خصوص شهروندان حوزه انتخابیه بارها برای حل مشکل و اقدام مناسب دولت و به خصوص همکاری و اقدام مجلس مطالبات خود را بیان کرده‌اند که امیدواریم این مطالبه مهم رسیدگی و اقدام شود.

رییس شورای اسلامی شهر مهریز بیان کرد: مشارکت آحاد مردم در فعالیت‌های فرهنگی و چینش برنامه‌های مختلف مذهبی، آموزشی و فرهنگی در لیست برنامه‌های اجرایی نشان دهنده توجه ویژه شهرداری به حوزه فرهنگی است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در حوزه فرهنگ ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف مشارکتی مانند جشن روز اولی‌ها و مسابقه سلام بر ابراهیم بر عزم جدی شهرداری برای بهبود اوضاع فرهنگی در مهریز دلالت دارد.

رییس شورای اسلامی شهر ادامه داد: شهرداری این آمادگی را دارد تا به همراه سایر ادارات و نهادهای متولی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای جبران آسیب‌های اجتماعی بپردازد.

بیدکی همچنین از بازپیرایی تعدادی از بوستان‌های سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: بهسازی تعدادی از بوستان‌های سطح شهر در اولویت کار شورا و شهرداری است و تا پایان سال جاری بهسازی می‌شوند.

استان یزد با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد و شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

جمعیت ۶ شهرستان مهریز، بافق، بهاباد، خاتم ، مروست و ابرکوه بیش از ۳۰۰ هزار نفر است که هم‌اکنون فقط یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند .