ارومیه - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مردم سرمایه اصلی هر جامعه‌ای هستند و اگر در کنار مدیریت شهر و خادمین خود در شوراها باشند، مشارکت اجتماعی برای حل مشکلات شهری افزایش می‌یابد.

مرتضی بهرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز با جرات می‌توان گفت که دوره ششم، شورای شهر، شورای شهرداری نیست بلکه در واقع شورای شهر و بدنبال پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر جایگاه برتری شورا در تفکر پارلمان شهری گفت: لیاقت و شایستگی مردم ارومیه بیشتر از آن چیزی است که امروز مشاهده می‌شود لذا باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام دهیم.

رییس مرکز پژوهش‌ها و عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: شورای ششم، شورای شهر است نه شورای شهرداری و امروز بر آن مفتخریم و با صراحت تمام اعلام می‌کنیم که شورا با تحقیقات و تعریف پروژه‌های نوین در صدد توسعه شهری است.

وی اضافه کرد: موضوع سد معبر در این چند سال گذشته به یک معضل برای شهرداری‌ها تبدیل شده اما با همکاری مجموعه انتظامی و شهرداری ارومیه، بحث ساماندهی مشاغل مزاحم در معابر این شهر در حال رفع شدن است.

بهرام ادامه داد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه آماده همکاری با واحد تحقیقات نیروی انتظامی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به عملکرد خود در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی گفت: شورای شهر نمودی از حکمرانی و حاکمیت مردم در امور است و بیش از ۲۰ طرح مرتبط با مدیریت شهری از نخبگان و شهروندان دریافت و در مرکز پژوهش ها بررسی یا در حال بررسی است.

عضو شورای شهر ارومیه تاکید کرد: طرح‌های گردشگری ارومیه ۲۰۲۵ و مطالعات میدان امام (ره) از جمله طرح‌هایی است که مطالعات آن به پایان رسیده و در حال برنامه ریزی برای مقدمات برگزاری سمینار «ایده پردازی در مدیریت شهری» هستیم.

وی با شاره به حوزه تسهیل ترافیک شهری یادآور شد: پس از ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی با افزایش ۲۵ درصدی روبرو شده است.

این عضو شورای شهر ارومیه افزود: با اولویت بندی ترافیکی، ساخت چند زیرگذر در دست مطالعه و اجراست که در این ارتباط زیرگذر المهدی در کمربندی بزودی کلنگ زنی می‌شود.

بهرام با اشاره به استفاده از پتانسیل‌های علمی و نخبگان جامعه گفت: تلاش خود را در جهت استفاده از این ظرفیت‌های علمی و نخبگان جامعه در مرکز پژوهش‌های شورا انجام خواهیم داد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: بازآفرینی میدان امام(ره) که در سال‌های گذشته مسکوت مانده بود در مرکز پژوهش‌های شورا مورد مطالعه قرار گرفت و به جد در حال پیگیری است و خوشبختانه نتایج خوبی نیز برای اجرای آن حاصل شده است.

وی با اشاره به مطالعات مبلمان شهری ادامه داد: مطالعات زیباسازی و مبلمان شهری نیز در مرکز پژوهش‌های شورا مورد مطالعه و پژوهش قرار گرفت و تصمیمات خوبی در این زمینه مصوب شد.