تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

گنبدکاووس - ایرنا- خبر تخریب سازه پل اوقچی در مسیر جاده روستایی کلاله - خالدنبی فضای مجازی شرق گلستان را درنوردید اما رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله با رد این شایعه، واقعیت ماجرا را تشریح کرد.

محمد ثمری‌پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بر اثر بارندگی و سیل اواخر سال ۱۴۰۰ یک دهنه پل در کیلومتر ۳۷ مسیر کلاله - خالدنبی به عنوان راه دسترسی پنج روستا به دلیل آب‌شستگی تخریب شد که از همان زمان با پیگیری مسوولان استانی و نمایندگان مجلس، ساخت پل جایگزین شروع شد.

وی افزود: با تلاش عوامل اجرایی این پل به نام اوقچی با هزینه ۸۰ میلیارد ریال در عرض کمتر از یک سال ساخته و دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله، نشست جزئی قسمت پشت پل بخش خاکی آسفالت شده را بر اثر بارندگی‌های اخیر یک روال طبیعی دانست و گفت: این بارندگی‌ها هیچ خساراتی به سازه این پل وارد نکرد.

ثمری‌پور افزود: نیروهای راهداری بعد از پایان بارندگی روز گذشته با استفاده از مصالح مورد نیاز از جمله آسفالت قسمت نشست کرده پشت پل را ترمیم کردند و هیچ مشکلی برای تردد خودروهای عبوری وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت از جمله شهرستان‌های کمتر توسعه یافته گلستان به شمار می‌رود که در ۲ سال اخیر دولتمردان تقویت زیرساخت‌ها از جمله در حوزه راهداری این نقطه را در کنار سایر نقاط محروم کشور در اولویت قرار دادند.

این شهرستان ۴۱۳ کیلومتر راه شامل ۴۰ کیلومتر راه‌ اصلی و بزرگراه و ۳۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۴۰ کیلومتر در دولت سیزدهم بهسازی و آسفالت شد.