زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هم اکنون سه بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که کمترین میزان طی روزها و هفته‌های گذشته است.

مشهود تقیلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در استان شناسایی شد و در این مدت هیچ مورد فوت ناشی از این ویروس و ابتلای مثبت سرپایی نیز گزارش نشد.

این مسوول ادامه داد: آمار مبتلایان به کرونا در استان از ابتدای شروع همه گیری کووید ۱۹ تاکنون به ۱۷۹ هزار و ۴۴۹ نفر و آمار مبتلایان سرپایی نیز به ۱۶۴ هزار و ۳۱۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق گزارش های دریافتی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۱۵ هزار و ۱۳۹ نفر در استان زنجان بر اثر ابتلا به این ویروس بستری و ۱۳ هزار و ۱۷۱ نفر بعد از بهبود از بیمارستان مرخص شده اند.

این مسوول با بیان اینکه آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی و همچنین مشکوک ۴۲ هزار و ۳۳۳ نفر است، گفت: شمار فوتی‌های ناشی از کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان زنجان یک‌ هزار و ۹۶۱ نفر است.

تقیلو خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگبندی کرونایی استان‌ متغیر است و هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت نامطلوبی را رقم می زند.