اصفهان - ایرنا - امام جمعه موقت اصفهان سفر رئیس جمهور به کشور سوریه در کنار سفر رئیس جمهور عراق به ایران را از وقایع سیاسی مهم اخیر ارزیابی کرد و گفت : آیت الله رئیسی در سوریه با میزبانی خوبی روبرو شد و آنان که در انتظار سقوط دولت سوریه بودند اکنون باید این میزبانی و ارتباط ۲ کشور را ببینند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان در مصلای این شهر افزود: سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه و سفر رییس جمهور عراق به کشورمان از جمله مهمترین اتفاقات اخیر بوده است و همچنین ارتباط مناسبی که در منطقه و حتی با عربستان که به واسطه چرخش سیاسی آن کشور رخ داد، نظاره‌گر هستیم نشانی از نابودی و سقوط استکبار ویژه رژیم غاصب و موقت صهیونیسم است.

وی همچنین گفت که به رغم اینکه در سال مهار تورم و رشد تولید قرار داریم خودروسازان بدون هیچ مجوز و بدون هیچ حساب و کتابی قیمت‌های خود را افزایش داده اند که تاثیر مستقیم بر تورم داشته است.

وی اضافه کرد: مسببان و تصمیم‌گیران این موضوع باید گرانی باید مشخص شوند اگرچه وزیر صمت تغییر کرد اما وضعیت تغییری نکرده است، لذا آنانی که این تصمیمات را می‌گیرند باید معرفی و از کار آنان جلوگیری شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: خودرو از جمله وسایلی است که ارتباط مستقیم با تمام خانواده ها دارند لذا افزایش قیمت آن بر گرانی عمومی تاثیر می‌گذارد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه مسوولان باید به وضعیت معیشتی مردم توجه کنند، گفت: گرانی زیاد و مشکلات اقتصادی از اصلی‌ترین چالش‌های این روزها به شمار می‌رود لذا مسوولان باید بر قیمت ها نظارت لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: خودروسازان حتی از ابتدای سال افزایش قیمت را در دستور کار خود قرار دادند و افزایش ۷۰ درصدی قیمت خودرو را نیز شاهد بودیم.