مهدی پارسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهرهمندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچههای مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راههای این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در این راستا با پیگیریهای این ادارهکل در افزایش اعتبارات، از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۷ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهرهبرداری رسیده است.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از مجموع ۲۰۰ کیلومتر مسیر زابل ـ زاهدان تاکنون ۱۴۹ کیلومتر آن دو بانده شده است، افزود: این اداره بنا دارد در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز بیشاز پنج هزار میلیاد ریال ۲۰ کیلومتر بزرگراه را به همراه پل شیله در این محور پرتردد و ترانزیتی استان تا پایان سالجاری به بهرهبرداری برساند.
وی تاکید کرد: در مجموع با توجه به نقش مهم بزرگراه زابل- زاهدان در توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، کمک به توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد و همچنین ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان این ادارهکل با بکارگیری همه ظرفیتهای استانی و ملی تلاش دارد تا حدود ۲ سال آینده این پروژه را به اتمام برساند.