اهواز - ایرنا - تازه ترین نقشه رنگ بندی کرونایی خوزستان نشان می دهد یک شهر همچنان در وضعیت نارنجی و ۶ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش شنبه ایرنا و بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرهای بهبهان، امیدیه، رامشیر، شادگان، هویزه و حمیدیه در وضعیت زرد و لالی در وضعیت نارنجی قرار دارد

شهرهای آغاجاری، هندیجان، بندر ماهشهر، آبادان، خرمشهر، اهواز، کارون، رامهرمز، دزپارت، باغملک، ایذه، هفتکل، باوی، ایذه، مسجدسلیمان، شوشتر، کرخه، دشت آزادگان، اندیکا، گتوند، دزفول، اندیمشک و شوش در وضعیت آبی قرار دارند.

هفته گذشته شهرهای لالی و آغاجاری در وضعیت نارنجی و بهبهان، امیدیه، رامشیر، شادگان و هویزه در وضعیت زرد قرار داشتند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که در حال حاضر ۲۹۱ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. بر اساس آخرین به روز رسانی ها، هیچ شهری در وضعیت قرمز همانند هفته گذشته نیست ،اما تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۹ به ۱۱ شهر رسید.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۱۳ به ۱۴۶ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۲۶ به ۲۹۱ شهر رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۰۹ هزار و ۷۸۳ نفر رسید و مجموع جان باختگان این بیماری تا ۱۵ اردیبهتش ماه ۱۴۶ هزار و ۱۵۵ نفر اعلام شده است.

تا کنون هفت میلیون و ۳۶۱ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

براساس آمارهای وزارت بهداشت، تاکنون ۵۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۵۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۰۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۲۹ دُز رسید.