شهرکرد-ایرنا-نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی روز شنبه با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان فرهنگی استان در فرهنگسرای شهرکرد افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:امسال نمایشگاه قرآن استان با ۳۴ غرفه میزبان بازدیدکنندگان است و نمایش قرآن‌های منتسب به اهل بیت(ع) و اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و کُرسی های تلاوت در یک هفته برگزاری نمایشگاه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیام احمدی روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب، نرم افزار و محصولات قرآنی چهارمحال و بختیاری افزود: در برخی غرفه‌ها، کُرسی‌های تلاوت و برنامه‌های فرهنگی، قرآنی نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:برگزاری نشست‌های مشاوره‌محور و پاسخ به شبهات نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است و اتفاقات مبارکی در حوزه فرهنگی، نمایشی و موضوعات تربیتی در این نمایشگاه رخ خواهد داد و محصولات عفات و حجاب نیز با تخفیف ویژه در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: نمایشگاه کتاب ، نرم‌افزار و محصولات قرآنی امسال به مدت یک‌هفته در نوبت صبح ۹ تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است و برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در صبح های برگزاری نمایشگاه انجام شده است.

احمدی تاکید کرد: همان‌طور که رهبری انقلاب در در اولین دیدارشان با دولت بر تحول در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ تاکید کردند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تحول‌گرایی را در دستور برنامه‌های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: مبنای برنامه‌ریزی در موضوعات فرهنگی اعتبار و بودجه نیست و ما بیشتر به محتوا و تاثیر آن بر مخاطب تمرکز داریم ولی اقدامات فرهنگی، نیاز به اعتباراتی دارد که به دلیل محدودیت های منابع استانی این اداره کل در تنگنا قرار داشت ولی خوشبختانه با حمایت مدیریت ارشد استان و به ویژه استاندار مشکلات تا حدودی مرتفع شد و چشم انتظار این کمک ها در سال جاری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: فرهنگ به هیچ عنوان یک موضوع حاشیه‌ای نیست و اقتصاد و سیاست در ذیل آن تعریف می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی در استان بزرگترین جمعیت فرهنگی اُستان است و با وجود محافل قرآنی متعدد،خانه ها و موسسات قرآنی ظرفیت بزرگی در این زمینه در استان وجود دارد که می‌تواند عامل تاثیرات بزرگ مثبت در فضای فرهنگی استان داشته باشد.

وی یادآور شد:این نمایشگاه می‌تواند باعث انتقال تجارب در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی شود و به مشارکت هر چه بیشتر موسسات قرآنی استان کمک کند.

وی افزود:نمایشگاه قرآن امسال استان، پذیرایی مهمانان و غرفه‌دارانی از خارج استان است و آستان قدس رضوی در نمایشگاه حضوری فعال دارد و نمایش قرآن‌های منتسب به اهل بیت و رونمایی از قرآن نفیس اهدایی زندانیان استان نیز در این نمایشگاه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری از غرفه‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه بازدید کرد.