تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر کشور از جذب ۳۱۸ هزار و ۸۹۵ نفر بیمه شده جدید روستایی و افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی بیمه شدگان در دولت سیزدهم خبر داد.

بیت‌الله برقراری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد ۱۷۴ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر افزود: یک هزار و ۸۰۰ کارگزاری در کشور نیز برای ارائه خدمات و اطلاعات به روستاییان در خصوص جزئیات بیمه روستایی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در سه حوزه شاخص‌های بیمه‌ای و بودجه‌ای، همکاری با ذی‌نفعان کلیدی و حاکمیتی، جامعیت و کیفیت خدمات و افزایش تنوع فعال هست گفت: در بخش شاخص‌های بودجه‌ای اقداماتی از جمله جذب بیمه‌شدگان جدید، تخصیص ۹۱ درصد بودجه مصوب هیات امنا و برگزاری ۲۹ جلسه قرارگاه کرامت در سال ۱۴۰۱ صورت‌گرفته است.

برقراری ادامه داد: در بخش همکاری با ذی‌نفعان کلیدی و حاکمیتی برنامه‌هایی از جمله انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه همکاری با استانداران کشور، انعقاد ۱۷ تفاهم‌نامه همکاری با ذی‌نفعان حاکمیتی و برگزاری ۲ اجلاس ملی و سراسری با حضور مسئولان انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی بیمه‌شدگان گفت: افزایش ۴۳ درصدی حقوق مستمری‌بگیران، ارائه بیمه تکمیلی درمان به مستمری‌بگیران، تدوین برنامه جامع راهبردی ۵ساله صندوق و تصویب آیین‌نامه بیمه اجتماعی مادران غیرشاغل خانه‌دار روستایی و عشایری با سه فرزند از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم در ارائه خدمات بیمه‌ای به روستاییان است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر کشور تأکید کرد: ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران پرداخت شد که در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه پرداخت تسهیلات را پیگیری می‌کنیم.