تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

تهران- ایرنا- تیم فوتبال اوراواردز ژاپن موفق شد با برتری برابر الهلال قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا شود.

به گزارش ایرنا، در جدال برگشت دیدار فینال لیگ قهرمانانذ آسیا در فصل ۲۰۲۲ ، تیم‌های اوراواردز ژاپن و الهلال عربستان از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (شنبه) به وقت ایران در ورزشگاه سایتاما به مصاف هم رفتند که این جدال با برتری یک بر صفر نماینده ژاپن همراه بود تا با توجه به تساوی یک بر یک در بازی رفت، اوراواردز در این بازی به برتری برسد و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

الهلال مدافع عنوان قهرمانی، با کسب ۴ قهرمانی پر افتخارترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شود. اوراوا هم با ۳ قهرمانی و یک نایب قهرمانی سومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها است.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که دیدار رفت با تساوی یک بر یک خاتمه یافته بود تا بازی برگشت تعیین کننده قهرمان این دوره از لیگ قهرمانان آسیا باشد.

بیش از ۶۰ هزار هوادار هم خود را به سایتاما رساندند و این ورزشگاه را قرمزپوش کردند تا در پایان بتوانند جشن قهرمانی بگیرند.

نخستین خطر جدی بازی در دقیقه پنجم اتفاق افتاد جایی که در شلوغی محوطه جریمه بازیکن الهلال روی زمین افتاد اما داور بر خلاف نظر الهلالی‌ها اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۳۰ نوبت میزبان بود که از روی یک ارسال، مهاجم ژاپنی توپ را به تیر افقی دروازه الهلال زد.

در ادامه هم دروازه‌بان اوراوا با چندین واکنش زیبا، دروازه تیمش را نجات داد.

در دقیقه ۴۵ نیز اوراوا یک تک به تک را هدر داد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه بیابد.

در سومین دقیقه از نیمه دوم اما شرایط متفاوت بود. در دقیقه ۴۷ ارسال بازیکن اوراوا از روی ضربه ایستگاهی از همه نفرات عبور کرد که در این میان آندره کاریو قصد دفع توپ را داشت اما به اشتباه این مدافع پرویی دروازه خودی را باز کرد تا اوراوا پیش بیافتد.

پس از این اتفاق الهلال سرتاپا حمله شد تا بتواند نتیجه را جبران کند اما دفاع منظم اوراوا مانع اینکار شد. درخشش دروازه‌بان اوراوا که بارها مقابل ضربات ستارگان الهلال ایستادگی کرد هم در رقم خوردن این نتیجه بی تاثیر نبود.

بدین ترتیب اوراواردز با برتری ۲ بر یک در دو بازی رفت و برگشت، فاتح لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا شد.

ترکیب اوراوا ردز:
شوساکو نیشیکاوا، تاکاهیرو آکیموتو، ماریوس هویبرایتون، الکساندر شولز، هیروکی ساکای، کن ایوائو، آتسوکی ایتو، تاکهیرو سکینه، یوشیو کیوزمی، تومواکی اوکوبو، شینزو کوروکی.

ترکیب الهلال:
عبدالله المعیوف، سعود عبدالحمید، جانگ هیون سو، علی البلیهی، محمد البریک، عبدالله عطیف، محمد کنو، آندره کاریو، عبدالله الحمدان، میشائیل، اودیون ایگالو.