بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: شوراها با بهره گیری از ظرفیت های مردمی نقش ویژه ای در توسعه شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان دارند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در آیین نکوداشت شوراهای اسلامی شهرستان شیروان اظهار کرد: شوراها نمادی از مردم سالاری در جمهوری اسلامی است که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: این نهاد مردمی با بهره گیری از تجربیات افراد موفق، داشتن روحیه خلاق و همچنین بکارگیری دانش و تجربه در کنار استفاده از ظرفیت های مردمی می توانند موجبات تحول را رقم بزنند.

حسین نژاد تصریح کرد: بی تردید شوراها با اجرای صحیح وظایف و حرکت در مسیر توسعه سرمایه‌ ارزشمند اعتماد عمومی را افزایش خواهند داد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همه عرصه‌های پیشرفت می شوند.

وی با تاکید بر شناخت درست قوانین توسط مدیران دستگاه های اداری گفت: شناخت درست از قوانین وظیفه مدیران و بهره گیری درست از آن در کسب منافع و دستاوردهای بیشتر برای استان بسیار کمک کننده است.

استاندار خراسان شمالی هدفگذاری برای حل مشکلات حوزه معیشت مردم را از مهمترین اقدامات استان دانست و افزود: هدفگذاری خراسان شمالی برای پیشبرد اهداف اجتماعی ،عمرانی و مذهبی با بکارگیری ظرفیت عمومی جامعه و همدلی و هم افزایی مردم و مسوولان استانی محقق خواهد شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.ر

شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای خراسان شمالی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.