اهواز- ایرنا- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام (ره) خوزستان گفت: چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نادر زیر پوشش این نهاد حمایتی است که کمک هزینه درمان علاوه بر کمک‌های صندوق بیماران خاص به این بیماران پرداخت می‌ شود.

محمدرضا علیپور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت هفته سلامت بیان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده‌های نیازمند در راستای بهبود سلامت جسمی آن‌ها، یکی از رویکردهای اصلی این نهاد است و پایش سلامت با هدف بهبود سبک زندگی فردی و اجتماعی، سلامت روانی و جسمی مددجویان همه ساله اجرایی می شود.

علیپور گفت: حدود چهار هزار و ۳۰۰ مددجوی کمیته امداد استان بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی است و دیگر مددجویان نیز از خدمات سازمان بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان بیان کرد: هیچ مددجویی در استان نیست که از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نباشد و تمامی خانواده‌ها تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار دارند.

وی ادامه داد: کمیته امداد همچنین خدماتی مانند خرید یا تعویض سوند، پانسمان زخم بستر و هزینه‌های نگهداری در منزل به بیماران ارائه می‌دهد.

علیپور اظهار کرد: رویکرد دولت توجه به امر بهداشت و درمان مددجویان و محرومان جامعه است، به طوری که توانستیم، فرانشیز خدمات بیماران تحت حمایت کمیته امداد که با نظام ارجاع (پزشک خانواده) به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند را رایگان کنیم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام (ره) خوزستان افزود: در فرانشیز مراجعات سرپایی سهم بیمار به ۱۵ درصد کاهش یافته و قرار است این مبلغ را سازمان بیمه سلامت پرداخت کند و بخشی دیگر از آن از محل یارانه تحول سلامت پرداخت شود.

وی گفت: سال گذشته ۲۰ هزار تجهیزات بهداشتی با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال در بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

در خوزستان ۱۳۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد است.