تهران- ایرنا - وزیران امور خارجه و تجارت حکومت طالبان افغانستان در جریان سفر به اسلام‌آباد با شماری از شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور، وزارت خارجه حکومت طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفت امیرخان متقی سرپرست این وزارتخانه با مولانا فضل الرحمان، سراج الحق، محمودخان اچکزی، ایمل ولی خان و برخی دیگری از شخصیت های سیاسی و مذهبی صاحب نفوذ پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در حساب کاربری تویترش نوشت در این نشست دو طرف دستاوردهای طالبان در افغانستان را در عرصه تجارت، ترانزیت و منافع اقتصادی مورد بحث قرار دادند.

وی همچنین افزود امیرخان متقی در مورد نشست اسلام آباد گفت همه شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که بین دولت‌ها و ملت‌های دو کشور همسایه نزدیکی به وجود بیاید و زمینه رفت و آمد آزاد میان دو ملت فراهم شود.

فضل‌الرحمان و سراج‌الحق، رهبران جمعیت علما و امیر جماعت اسلامی پاکستان، از طرفداران سرسخت طالبان افغانستان هستند. از فضل‌الرحمان به عنوان پدر معنوی طالبان نیز یاد می‌شود. او طی سال‌های گذشته افغانستان را اشغال شده و جنگ طالبان را جهاد، و آن را جایز اعلام کرد.

امیرخان متقی و نورالدین عزیزی جمعه گذشته به منظور شرکت در یک نشست سه جانبه طالبان، پاکستان و چین به اسلام آباد رفته بودند.