شهرری - ایرنا - شرکت آب منطقه‌ای استان تهران روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان های اسلامشهر و رباط کریم پر و بسته شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست امورمنابع آب شهرستان اسلامشهر از پر و مسدود شدن هشت حلقه چاه غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی در محدوده عملکرد این دستگاه خبر داد.

فرهاد اکبرپور اظهار کرد: با تلاش اکیپ بازرسی و نظارت امور و با هدف صیانت از منابع آب های زیرزمینی در شهرستان اسلامشهر، هشت حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق ۵۰۰ متر پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات سالانه از خروج بیش از ۱۷۰ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت جلوگیری شد.

اکبرپور خاطرنشان کرد: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان است.

این مسئول یادآور شد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

طی هفته گذشته با اخذ دستور قضایی هفت حلقه چاه غیرمجاز آب در رباط کریم مسدود شد

مدیر امورمنابع آب شهرستان رباط کریم از پر و مسدودشدن هفت حلقه چاه غیر مجاز در محدوده انجم آباد و سفیدار از توابع شهرستان رباط کریم خبر داد.

جواد غفاری اظهار داشت: با تلاش اکیپ بازرسی و نظارت امور و با هدف صیانت از منابع آبهای زیرزمینی در سطح شهرستان رباط کریم، هفت حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۳۷۲ متر و دبی ۱۰.۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات سالانه از خروج حدود ۲۰۸ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت جلوگیری شد.

غفاری با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی این امور حفاظت و حراست از منابع آبی است، هشدار داد: با هرگونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی به شدت برخورد خواهد شد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استــان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد. حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استـان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.