شیراز-ایرنا-رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت:دشمن تلاش کرد در یک سال اخیر و با شروع سال تحصیلی جدید، تمرکز شیطنت‌ها و فتنه‌انگیزی‌هایش را بر روی مدارس داشته باشد وسعی داشت تا مدارس را به تعطیلی بکشاند.

به گزارش ایرنا، مصطفی عطاران روز یکشنبه در حضور مدیرکل و در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل و ستاد استانی برگزاری اجلاسیه کشوری نماز دانش آموزی در شیراز با اشاره به میزبانی استان فارس در اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی اظهار کرد: پیامد برگزاری این اجلاسیه و سایر فعالیت های مرتبط با نماز، قطعا پررنگ تر شدن نقش امر به معروف و نهی از منکر در مدارس خواهد بود.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از برکت نماز بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد چنان که تلاش ها برای اقامه نماز همواره، دارای برکاتی بوده است.

عطاران عنوان کرد: هر تلاشی برای کاهش مشکلات مردم بخشی از فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی یادآور شد: در یک ساله اخیر وبا شروع سال تحصیلی دشمن تلاش کرد تا تمرکز شیطنت هایش را بر روی مدارس داشته باشد و با فتنه‌انگیزی سعی داشت تا مدارس را به تعطیلی بکشاند.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد فتنه۱۴۰۱ همزمان با بازگشایی مدارس،رواج بی حجابی، فتنه مسمومیت ها وبدحالی دانش آموزان از جمله این بحران ها بود که البته با هوشیاری خوب مدیران آموزش وپرورش ومدارس کشور، دشمن با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: بنای دشمن، گرفتن دانش آموز از ما بود اما با تلاش و مدیریت خوب آموزش و پرورش نقشه دشمن ناکام ماند.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: دشمن با مردم ما کینه ای دیرینه دارد، چرا که ایران برای استکبارجهانی از حساسیت بالایی برخوردار بود اما انقلاب اسلامی آن را از دست دشمن رها کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در شیراز، اجلاسیه های متعددی در سطح استان برگزار شد.

محمد خلیل عسکری افزود: در حاشیه برگزاری اجلاسیه سراسری نماز با حضور مدیران کل مانور آمادگی آزمون استخدامی در شیراز برگزار می شود.

وی افزود: در خصوص سند تحول انتظار می رفت برش استانی آن که در آموزش و پرورش فارس تدوین شده وبارها به اطلاع وزارت خانه نیز رسانده شده بود به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال شود.

عسکری ادامه داد: پیشنهاد می کنیم میزبانی مسابقات ورزش دانش آموزی کشور های اسلامی به فارس داده شود.

وی اضافه کرد: در راستای جهاد تبیین کار بزرگی در فارس انجام شد و بیش از ۳هزارگروه پنج نفره در طرح جت یا همان جهاد تبیین دانش آموزی شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد:در راستای تکریم پیشکسوتان، در خردادماه تمامی مدیران و چهره های شاخص آموزش و پرورش استان در همایشی حضور می یابند.