بیرجند - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری با تخلفات زیست محیطی متعددی روبه‌رو هستیم و تاکنون هفت شکارچی غیرمجاز در این استان دستگیر شده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، سعید ارشادی افزود: بهار، فصل زاد و ولد حیات وحش است و در بسیاری از مناطق حفاظت شده و طبیعت خراسان جنوبی نوزادان حیوانات مختلف را مشاهده می‌کنیم که آگاهی نداشتن از شیوه برخورد با آنها به‌شدت به حیات وحش آسیب می‌زند.

وی گفت: متاسفانه در مواردی، برخی از متخلفان زیست محیطی اقدام به زنده‌گیری نوزادان حیات وحش می‌کنند که در واقع یک تخلف زیست محیطی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: از اول فروردین تا هفدهم اردیبهشت امسال از شکارچیان غیرمجاز و متخلفان زیست محیطی در خراسان جنوبی تعداد ۲ راس قوچ وحشی، یک راس میش وحشی و ۲ قبضه سلاح گلوله‌زنی غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

وی افزود: همچنین از این متخلفان سه قبضه سلاح شکاری مجاز که از آن استفاده غیرمجاز شده بود و ۲۸ عدد فشنگ همچنین ۲ دوربین چشمی کشف شد.

ارشادی، ۹ قطعه کبک زنده و ۲ کیلوگرم گوشت متعلق به حیوانات وحشی را از دیگر کشفیات ذکر کرد و گفت: پرونده متخلفان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در خراسان جنوبی وجود دارد که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست هستند.