سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی به ویژه بهزیستی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، کمال خدری روز دوشنبه در دیدار مدیرکل بهزیستی استان کردستان در بانه اظهار کرد: دولت مردمی و انقلابی از طرح‌های اشتغالزایی و توسعه کسب و کارهای ایجاد شده حمایت کرده و می کند.

وی اضافه کرد: به افرادی که در گذشته هم از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند شده‌اند تسهیلاتی با عنوان تثبیت شغل برای توسعه کار پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این دیدار در خصوص اقدامات بهزیستی در زمینه اشتغالزایی گفت: از مهمترین اقدامات و برنامه‌های بهزیستی در حوزه توانمندسازی زنان؛ پرداخت تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ به زنان سرپرست خانوار برای راه اندازی مشاغل خانگی و کسب و کار خرد، حمایت‌ از گروه های همیار و حمایت‌های بیمه‌ای از زنان است.

حسین رسولی یادآور شد: بهزیستی استان به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی، اجتماعی و حمایتی به هشت درصد جمعیت استان که شامل ۲۵ هزار خانوار مستمری بگیر و ۲۸ هزار خانوار غیرمستمری بگیر است خدمات مختلف ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل راستای خدمات رسانی مناسب و مطلوب به جامعه هدف ۱۷۰ فعالیت را در قالب ۵۲ ماموریت در دستور کار دارد، گفت: این نهاد حمایتی در حوزه های مختلف به نیازمندان و قشر آسیب پذیر جامعه خدمات مختلفی ارائه می دهد بی شک به تنهایی از عهده آن بر نمی آید و نیاز به پشتیبانی از سوی خیران و سازمان های مردمی دارد.

شهرستان بانه در ۲۴۲ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.