زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به اضافه شدن رشته‌های متعدد تحصیلی در این دانشگاه طی سالهای گذشته، فضای آموزشی متناسب با آن افزایش نیافته و این موضوع به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حسن بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این مبنا افزایش فضای فیزیکی همچنین تاسیسات آموزش پزشکی بطور قطع جزو برنامه ها و پیگیری های این واحد دانشگاهی قرار دارد.

وی یکی از چالش و کمبودهای این واحد دانشگاهی را کمبود فضای آموزشی بالینی اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از مرکز آنکولوژی بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان در اواخر سال گذشته و انجام مراحل تکمیلی پروژه‌هایی از قبیل بیمارستان سوانح سوختگی و بیمارستان روانپزشکی "رجبعلی مقدم" در سال جاری، بخشی از این مشکل برطرف خواهد شد.

این مسوول از دیگر اقدام مهم علوم پزشکی زنجان را مقاوم سازی و بهینه‌سازی ساختمان دانشکده قدیم پرستاری و مامایی زنجان عنوان کرد و گفت: عملیات مقام سازی این مکان آغاز شده و از طرفی تلاش می شود ساختمان‌های دانشکده پرستاری و دانشکده بهداشت که سال‌ها بلاتکلیف بود، از طریق مولدسازی و جذب منابع، در سال جاری به مرحله عملیاتی برسد.

وی، به افزایش ۲ تا سه برابری بودجه پژوهشی دانشگاه، اشاره کرد و گفت: با این افزایش، معوقاتی چون حق‌الزحمه استاد راهنما و داوری پایان‌نامه‌ها تسویه و مبلغی هم به عنوان پاداش مقاله برای اساتید، تعیین شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: طی سال گذشته برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی کشور به دانشگاه علوم پزشکی زنجان واگذار شد که موفقیت در برگزاری این رخداد، از توان بالای علمی و اجرایی این دانشگاه حکایت دارد.