تهران - ایرنا - پارلمان کشورهای عربی از تصمیم نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه به این اتحادیه استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، پارلمان عربی در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که این تصمیم وزیران خارجه عرب، در راستای مصالح مشترک عربی و روابط خارجی مبتنی بر برادری میان همه ملت های عرب است.

پارلمان عربی، این تصمیم را همچنین در تقویت حفظ تمامیت ارضی سوریه و مراقبت از امنیت منطقه ای این کشور موثر دانست.

در این بیانیه، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب یک تحول مثبت و گامی مهم در جهت تقویت همکاری های عربی عربی برای حل بحران در سوریه عنوان شده است.

اتحادیه عرب روز گذشته (یک شنبه) پس از ۱۲ سال با رای قاطع تمام اعضای آن اشتباه خود درباره سوریه را جبران و با حضور دوباره این کشور در این اتحادیه موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، شورای وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز گذشته (یک شنبه) در پایان نشست خود در قاهره با صدور بیانیه‌ای رسما ازسرگیری مشارکت دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه را اعلام کرد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ و با آغاز بحران این کشور در اقدامی اشتباه عضویت دمشق را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورده و از همان زمان تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی وضع کرده بود.

شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه روز گذشته در نشست خود در شهر قاهره تصمیم شماره «۸۹۱۴» را تایید و اعلام کرد که از این پس حضور هیات‌های دولت سوریه در جلسات اتحادیه عرب و تمامی سازمان‌ها و نهادهای وابسته به آن ازسرگرفته شود.